کد خبر: ۷۳۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳

توقف فعالیت دفتر ناتو در روسیه

وزیر خارجه روسیه امروز، دوشنبه اعلام کرد، کشورش تصمیم گرفته فعالیت هیئت ناتو در مسکو را تعلیق کند و از آن می‌خواهد از طریق سفارتش در بروکسل در تماس باشد.
توقف فعالیت دفتر ناتو در روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری در مسکو اعلام کرد، از اول نوامبر آینده فعالیت هیئت ناتو در روسیه متوقف می‌شود.

به گزارش آرتی، او اشاره کرد، در واکنش به رویکردهای ناتو فعالیت هیئت دائم خود در ناتو را به حالت تعلیق درآوردیم از جمله اینکه فعالیت نمایندگی اصلی نظامی خود را از اول نوامبر به حالت تعلیق درمی‌آوریم و احتمالا چند روز دیگر این مساله طول بکشد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد، فعالیت‌های دفتر اطلاع‌رسانی ناتو در مسکو نیز خاتمه یافته که در سفارت بلژیک ایجاد شده است.

لاوروف تاکید کرد، طرف روس به ناتو اطلاع‌ داده که پاسخ‌هایی که روسیه لحاظ می‌کند در واکنش به اقدام ناتو در حق اعضای هیئتش است.

وزیر خارجه روسیه اشاره کرد: اگر ناتو مسائل فوق‌العاده‌ای دارد می‌توانند در خصوص این مسائل به سفیر ما در بلژیک مراجعه کند و این سفیر تضمین کننده روابط دوجانبه است.

لاوروف خاطرنشان کرد، کشورش تاکنون هیچ توضیحی از جانب ناتو درخصوص تصمیمش مبنی بر اخراج هشت دیپلمات روس که در قالب هیئت این کشور در ناتو فعالیت داشتند، دریافت نکرده است.

او افزود، هیچ تماس نظامی بین روسیه و ناتو وجود ندارد.

قبلا استولتنبرگ گفته بود: ما اعتبارنامه هشت عضو هیئت روسیه در ناتو را که افسران اطلاعاتی اعلام نشده روسیه بودند، باطل کردیم. این تصمیم هیچ ارتباطی به هیچ رویداد خاصی ندارد؛ بلکه به این خاطر است که ما مدتی است شاهد افزایش فعالیت‌های بدخواهانه روسیه هستیم.

استولتنبرگ همچنین اعلام کرد که ناتو و اتحادیه اروپا روند تهیه پیش‌نویس اطلاعیه جدید همکاری مشترک‌شان را که قرار است در ماه دسامبر امضا شود، آغاز کرده‌اند.

همکاری نظامی بین روسیه و ناتو یک بار هم در آوریل ۲۰۱۴ متوقف شد. در آن سال این تصمیم از جانب ناتو در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اتخاذ شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین