کد خبر: ۷۳۲۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
تبلیغات

همه آنچه باید درمورد اخذ فوری ویزای شینگن فرانسه بدانید

در اکثر موارد، ظرف ۱۵ روز به شما اعلام می‌شود که با درخواست شما موافقت شده است یا خیر. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این روند ۴۵ روز طول بکشد، به عنوان مثال در مواردی که نیاز به ارائه اسناد و مدارک اضافی باشد.
همه آنچه باید درمورد اخذ فوری ویزای شینگن فرانسه بدانید
آفتاب‌‌نیوز :

اگر در ایران زندگی می‌کنید و می‌خواهید برای اخذ ویزای کوتاه مدت فرانسه اقدام کنید، با مطالعه این مقاله می‌توانید از قوانین و نحوه درخواست ویزای کوتاه مدت شینگن فرانسه مطلع شوید.

ما در آبرنگ سفر آماده ارائه خدمات مربوط به اخذ فوری ویزای شینگن فرانسه به شما هستیم، همچینین میتوانید از برنامه‌های گردشگری و تور‌های تفریحی در فرانسه و دیگر کشور‌های حوزه شینگن که توسط آبرنگ‌سفر برگزار میشود بهره‌مند گردید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ فوری ویزای شینگن فرانسه

باید گذرنامه یا سایر اسناد مسافرتی صادر شده در ۱۰ سال گذشته را ارائه دهید. گذرنامه باید حداقل ۲ صفحه خالی داشته باشد و حداقل ۳ ماه بعد از تاریخی که قصد خروج از منطقه شینگن را دارید، اعتبار داشته باشد.

باید فرم درخواست ویزا را تکمیل و امضا کرده و ارائه کنید. هر شخصی که طبق اسناد مسافرتی با شما سفر می‌کند باید فرم ویزای مختص خودش را ارائه کند. فرم‌های مربوط به کودکان زیر ۱۸ سال باید توسط والدین یا سرپرست امضا شود.

اگر زیر ۱۸ سال سن دارید و بدون یکی از والدین یا سرپرستان خود یا بدون هر دو سفر میکنید، از آن‌ها بخواهید که فرم رضایت نامه را امضا کنند. هنگام ورود به فرانسه ممکن است مرزبانان این فرم را از شما بخواهند.

در کشور‌هایی که درخواست‌های ویزا توسط مراکز کارگزاری انجام میشوند، در اکثر موارد عکس شما بصورت دیجیتال در مرکز درخواست ویزا گرفته می‌شود. در بقیه موارد شما باید عکس خود را به همراه فرم درخواست خود ارسال کنید.

هنگامی که درخواست خود را ارسال می‌کنید، از شما اثر انگشت گرفته می‌شود. این مورد ۵۹ ماه اعتبار خواهد داشت. برای برخی از متقاضیان، مانند کودکان زیر ۱۲ سال، نیازی به گرفتن اثر انگشت نیست.

(آیا اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس) را طی ۵۹ ماه گذشته قبل از درخواست فعلی ویزای خود ثبت کرده اید؟ پس می‌توانید از شخص دیگری بخواهید که درخواست شما را ارسال کند و نیازی به حضور خودتان نیست. این امر تنها در صورتی که در ۵۹ ماه گذشته، جهت درخواست ویزا از طریق یکی دیگر از کشور‌های عضو شینگن، اثر انگشت خود را ثبت کرده باشید، امکان پذیر است.)

قبل از سر رسید تاریخ عزیمت، زمان کافی برای تعیین وقت ملاقات جهت بررسی درخواست خود اختصاص دهید. میانگین زمان انتظار ملاقات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید درخواست خود را سه ماه تا دو هفته قبل از تاریخ عزیمت برای ویزای اقامت طولانی مدت و ۶ ماه تا دو هفته تا تاریخ عزیمت برای ویزای اقامت کوتاه مدت ارسال کنید. در بیشتر موارد، کنسولگری درخواست‌های ویزا و اسناد و مدارک مربوطه را از مراکز کارگزاری دریافت می‌کنند. با این وجود، تنها کنسولگری مسئول بررسی درخواست‌ها و تصمیم گیری در مورد صدور ویزا است.

همه آنچه باید درمورد اخذ فوری ویزای شینگن فرانسه بدانید

لطفاً توجه داشته باشید که اگر طی روند ارزیابی درخواست شما، معلوم شود که اثر انگشت شما در سیستم نیست، باید حضورا اثر انگشت خود را ثبت کنید. همچنین اگر درخواست شما جهت صدور ویزا دلایل کافی داشته باشد، برای مصاحبه دعوت می‌شوید.

جهت تعیین وقت برای مصاحبه ویزا، سفارت یا کنسولگری تاریخ و زمان دقیق آن را به شما اعلام می‌کند. یکی از دلایل ارائه‌ی نظر منفی سفارت در مورد متقاضی، تاخیر متقاضی برای حضور در قرار ملاقات است. سعی کنید حداقل چند دقیقه زودتر به سفارت یا کنسولگری محل مصاحبه خود برسید. زودتر از موعد آنجا بودن به شما کمک می‌کند که هنگام پاسخ دادن به سوالات مصاحبه، آرامش داشته باشید.

از عوامل دیگری که باعث می‌شود داوران درخواست شما را جدی نگیرند، عدم آمادگی کافی برای مصاحبه است. اگر قادر نباشید سوالاتی که در جلسه مصاحبه‌ی ویزای شینگن مطرح میشود را پیش بینی کنید، نمی‌توانید پاسخ‌های واقعی و دقیق به داوران بدهید. واقعیت هم این است که معمولاً وقتی ندانید چه سوالاتی در انتظار شماست، دچار تنش و اضطراب خواهید شد و در نهایت پاسخ‌هایی که به داوران میدهید پاسخ‌های نامناسب، ساختگی، غیرقابل قبول، اشتباه یا ناقصی خواهند بود.

همانطور که گفته شد، دلیل دعوت دفتر دیپلماتیک از شما برای مصاحبه ویزا این است که در این جلسه شما باید ثابت کنید اطلاعات مندرج در فرم درخواستتان کاملا صحیح و صادقانه هستند.

حضور نصفه نیمه در جلسه‌ی مصاحبه یا همراه نداشتن مدارک مورد نیاز جهت تایید صحت اطلاعات ارائه شده در فرم درخواست ویزا، شانس شما برای دریافت ویزای شینگن فرانسه کاملاً از بین می‌برد. چنین رفتاری از سوی شما به معنای اهمیت ندادن به شروط و ضوابط اخذ ویزا است.

تمامی مستندات و مدارک قابل ارائه را از قبل آماده کنید. اسناد و مدارکی را که دفتر رسمی دولت به عنوان مدارک تحصیلی، وضعیت تاهل و رزرو محل اقامت در فرانسه، رزرو بلیط هواپیما، مهارت‌های زبانی و موارد دیگر، به رسمیت می‌شناسد.. حداقل یک روز قبل از مصاحبه، این اسناد را در یک پوشه جمع آوری کنید و همه‌ی آن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از اسناد را فراموش نکرده اید.

هزینه ویزا چقدر است؟

هنگام درخواست برای صدور ویزا در سفارت یا کنسولگری فرانسه، باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

از دریافت هزینه ویزا برای متقاضیان یکی از گروه‌های زیر صرف نظر می‌شود (معاف از پرداخت هزینه هستند):

کودکان زیر ۶ سال

دانش آموزان، دانشجویان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس و دکتری) و اساتیدی که به منظور تحصیل یا امور آموزشی اقامت خواهند کرد.

محققانی که به منظور انجام تحقیقات علمی یا شرکت در سمینار یا کنفرانس علمی سفر می‌کنند.

نمایندگان سازمان‌های غیر انتفاعی با سن زیر ۲۵ سال که در سمینارها، کنفرانس ها، رویداد‌های ورزشی، فرهنگی یا آموزشی که توسط سازمان‌های غیر انتفاعی سازماندهی شده شرکت می‌کنند.

صدور ویزا چقدر طول می‌کشد؟

شما می‌توانید از ۶ ماه مانده به موعد سفر خود نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کنید. اگر قصد سفر دریایی به فرانسه را دارید می‌توانید ۹ ماه قبل از تاریخ سفر مورد نظر درخواست دهید. در نظر داشته باشید که شما باید حداکثر ۱۵ روز کاری قبل از سفر درخواست دهید.

در اکثر موارد، ظرف ۱۵ روز به شما اعلام می‌شود که با درخواست شما موافقت شده است یا خیر. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این روند ۴۵ روز طول بکشد، به عنوان مثال در مواردی که نیاز به ارائه اسناد و مدارک اضافی باشد.

همه آنچه باید درمورد اخذ فوری ویزای شینگن فرانسه بدانید

درخواست من چگونه ارزیابی می‌شود؟

برخی از کشور‌های عضو شینگن مایل به تبادل اطلاعات در مورد متقاضیان ویزا هستند. این بررسی (معروف به "مشاوره") برای ملیت‌های خاص اجباری است و می‌تواند تا ۷ روز طول بکشد.

همچنین درخواست شما در سیستم اطلاعات شینگن (SISII) بررسی می‌شود. علاوه بر این، جزئیات درخواست شما در سیستم اطلاعات ویزا (VIS) بررسی و ذخیره می‌شود.

وزارت امور خارجه از رویه‌ی تصمیم گیری مبتنی بر اطلاعات ثبت شده، برای تصمیم گیری بهتر و سریعتر در مورد درخواست ویزا استفاده می‌کند.

درخواست ویزا از طریق مرکز کارگزاری VFS Global

درخواست ویزا را می‌توان در مراکز درخواست ویزای فرانسه VFS Global ارسال کرد. می‌توانید درخواست خود را در تهران ارسال کنید.

(بوسیله‌ی وبسایت VFS Global بطور آنلاین اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست را بررسی کرده و جهت مصاحبه قرار ملاقات تعیین کنید)

ریجکت درخواست ویزا

به دلایل حفظ حریم خصوصی، هیچ‌گونه نامه‌نگاری در مورد درخواست ویزای رد شده وجود نخواهد داشت. در صورت مخالفت با رد درخواستتان، می‌توانید به تصمیم اتخاذ شده اعتراض کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین