کد خبر: ۷۳۲۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

دُز یادآور واکسن کرونا به چه افرادی تزریق می‌شود؟

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی اکنون دز سوم(یادآور) واکسن در استان به کادر درمانی بیمارستان‌ها، پرسنل درمان و بیماران مبتلا به نقص ایمنی تزریق می‌شود.
دُز یادآور واکسن کرونا به چه افرادی تزریق می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شریف زاده گفت: تا کنون ۳۷.۱۸ درصد از جمعیت هدف در خراسان جنوبی تزریق هر دو دز واکسن را داشته‌اند.

وی افزود: ۷۱.۲۹ درصد جمعیت استان دز اول واکسن و ۳۷.۱۸ درصد جمعیت دز دوم را تزریق کرده‌اند.

شریف زاده با اشاره به دستورالعمل دز سوم، تصریح کرد: دریافت کنندگان دو دز واکسن سینوفارم دز سوم را سینوفارم یا آسترازنکا و آنان که آسترازنکا دریافت کرده‌اند دز سوم را نیز آسترازنکا خواهند زد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۶ نفر در خراسان جنوبی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، یادآور شد: دز سوم(یادآور) واکسن در استان به کادر درمان و بیماران مبتلا به نقص ایمنی تزریق می‌شود.

شریف زاده افزود: برخی مطالعات اخیر نشان داده‌ است تأثیرات پیشگیرانه بیشتر واکسن‌های تولیدشده پس‌ از گذشت شش ماه از تزریق دوز دوم به تدریج کمرنگ می‌شود و برخی دیگر از پژوهش‌ها نیز این فرضیه را مطرح کرده‌اند که واکسن‌های موجود در برابر سویه‌های جدیدی مانند سویه دلتا به اندازه سویه‌های اولیه این ویروس ایمنی ایجاد نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از مرگ، واکسیناسیون اثربخش ترین راه است، تصریح کرد: فاصله شش ‌ماهه میان دوز دوم و سوم برای واکسن‌هایی مانند آسترازنکاست که برای برای واکسن سینوفارم باید این زمان کمتر شود و پیش بینی این است که در ماه‌های آینده با تکمیل روند واکسیناسیون، تزریق این واکسن عمومی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین