کد خبر: ۷۳۲۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
یک کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد

اسرائیل و ترکیه پشت پرده همه تحولات در آذربایجان

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: همه اقدامات آذربایجان در راستای دستوراتی است که از اسراییل دریافت می کند و اسراییل می خواهد منطقه را به جنگ بکشد. مقامات آذربایجان متوجه نیستند اسراییل و ترکیه چه برنامه ای ریخته‌اند.
اسرائیل و ترکیه پشت پرده همه تحولات در آذربایجان
آفتاب‌‌نیوز :

عماد آبشناس در خصوص ادعاهای اخیر رئیس جمهور آذربایجان درباره ی ایران گفت: از آنجایی که خودشان اقدامات فساد گونه انجام می دهند می خواهند آن را به دیگران هم نسبت دهند. گزارش های اخیر در مورد فساد مالی الهام علی اف نشان می دهد که او کارهای خلاف زیادی انجام داده و لذا تصور می کند بقیه هم مانند او هستند.

وی تصریح کرد: تمام اقداماتی که از سوی آذربایجان شاهد هستیم همه در راستای دستوراتی است که از سوی اسراییل دریافت می شود در واقع آنها می خواهند فرار رو به جلو داشته باشند. هدف اسراییل هم به تنش و جنگ کشیدن منطقه است.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: برای اسراییل مهم نیست که آذربایجان نابود می شود یا خیر فقط می خواهند شری به پا کنند و آذربایجان را تبدیل به یک سوریه جدید کنند.

وی در خصوص واکنش ایران نسبت به این ادعاها گفت: اگر از روز اولی که آذربایجان با اسراییل همکاری اش را شروع کرد ایران برخورد مناسبی را نشان می داد کار به اینجا نمی رسید که آنها پرروتر و گستاخ تر شوند. اکنون وقت آن رسیده که ایر ان حد و مرزی را برای آنها قائل شود و مقامات ایران به علی اف بفهمانند که نتیجه کارهایش را خواهد دید.

آبشناس در خصوص نقش ترکیه در اقدامات از سوی آذربایجان گفت: اردوغان آتش بیار معرکه است تصور می کند اگر احیانا جنگی به پا شود و پای ترکیه باز شود در حالی که قطعا روسیه اجازه نمی دهد ترکیه یا ناتو وارد آذربایجان شود. مانند ماجرایی که در سوریه و لیبی انجام دادند. به بهانه های مختلف نیروهایشان را به آن منطقه فرستادند. مقامات آذربایجان متوجه نیستند که اسراییل و ترکیه چه برنامه ای ریخته‌اند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین