کد خبر: ۷۳۲۸۷۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
همه چشم انتظار از سرگیری مذاکرات هسته‌ای هستند

چرا رئیسی به سفر‌های استانی می‌رود؟

در حالی که جهان بی صبرانه منتظر بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای است "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور نگاه خود را معطوف به داخل کرده و برای کسب حمایت در استان‌ها تلاش می‌کند.
چرا رئیسی به سفر‌های استانی می‌رود؟
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری "فرانسه" در گزارشی با تحلیل چرایی سفر‌های استانی و داخلی متعدد رئیسی می‌نویسد: "رئیسی که با کم‌ترین میزان مشارکت در انتخابات پیروز شد یک گام از صحنه بین‌المللی عقب کشیده است تا بتواند دل و ذهن مردم خود را به دست آورد. از زمان به قدرت رسیدن در ماه آگوست، او هفت سفر داخلی انجام داده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری "فرانسه در ادامه نوشته است: به نظر می‌رسد او قصد دارد چهره یک مقام ارشد عملگرا را از خود ارائه دهد که به دنبال راه حل است.

اگر صداوسیما تصویر روحانی را به عنوانی یک تکنوکرات که با متحدان‌اش در تهران ملاقات می‌کرد، ترسیم کرده بود در مقابل، رئیسی در گفتگو با اقشار مختلف جامعه چهره‌ای مردمی از خود نشان داده است.

یک دیپلمات غربی که نخواسته نام‌اش فاش شود می‌گوید رئیسی می‌داند توافق هسته‌ای با خطرات زیادی روبرو است و هیچ اتفاق نظری در بین مسئولان درباره آن وجود ندارد در نتیجه، او ترجیح می‌دهد بر سیاست داخلی تمرکز کند.

رئیسی به خوزستان و سیستان بلوچستان رفته که از کمبود آب و ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برند. هدف او بازگرداندن اعتماد به مناطق آسیب دیده ایران است.

دغدغه او پیشگیری از بروز دوباره اعتراضات است. او می‌داند در شرایط اقتصادی ضعیف کنونی با شیوع کرونا جرقه‌ای کوچک می‌تواند آتش اعتراضات شدیدی را ایجاد کند. در نتیجه، او می‌داند باید بسیار مراقب بود و از استان‌ها بازدید می‌کند تا از شدت اعتراضات بکاهد.

با این وجود، منتقدان رئیسی معتقدند اگر او وعده‌هایی به مردم دهد که نتواند آن را برآورده سازد مردم خود به اعتراض علیه دولت وی خواهند پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
میهمان
|
Norway
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
14
2
شما آش ولاش های ٬غرب گدا٬ در تارنمای آفتاب,
این ارتباط نزدیک رییسی با مردم همانند خاری ست در چشم شما گیر کرده.
... حسابی می سوزه. پس بگذار بسوزه تا مغز ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
5
کمتر کسی در ایران می تواند از ۳۱ استان کشور و مکانهای تاریخی، گردشگری و زیارتی آن بازدید داشته باشد مگر اینکه رئیس جمهور شده باشد و با هیأت همراه قصد ایرانگردی داشته باشد! خود من هم وقتی در یکی از ادارات در ستاد استانهای آن مشغول به کار بودم توفیق اجباری پیدا کردم به بیشتر استانهای کشور سفر کنم و از جاذبه های گردشگری آن هم بازدید داشته باشم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
2
نداشتن قدرت رهبری نداشتن هدف و تنها راه رسیدن به مردم سفر استانی ست در این وضعیت سفر استانی معنا ندارد جرا اگر همه جی خوب بود سفر ایشان به عنوان ریس جمهور قلب‌ها منطق داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
6
فکر کرده رئیس قوه قضائیه است سفر میرود هنوز نمیداند سفر استانی جیب پر پول میخواهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
9
چون کاری است که از بقیه کارهها راحتر و نمایش آن هم بیشتر است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین