کد خبر: ۷۳۲۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

دلیل کاهش ۳۵ درصدی مرگ‌ومیر کودکان در خاش چه بود؟

رئیس مرکز بهداشت خاش ضمن اشاره به نقش مراقبت های پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان در سلامت مادران و کاهش موارد مرگ و میر کودکان گفت: ارتقاء شاخص های حوزه سلامت مانند مراقبت مادران باردار، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا طی ۶ ماهه اول امسال، منجر به کاهش ۳۵ درصدی مرگ کودکان نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.
دلیل کاهش ۳۵ درصدی مرگ‌ومیر کودکان در خاش چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

مهندس علی نقی زاده گفت: وضعیت سلامت مادران و کودکان شاخصی برای ارزیابی توسعه جامعه است، شناسایی به موقع و مراقبت ویژه مادران پرخطر و ارائه خدمات با کیفیت در دوران بارداری یکی از ابزارهای ارتقا سلامت مادران و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان می باشد.

وی افزایش دو برابری مراقبت های پیش از بارداری در ۶ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بهبود ۱۰ درصدی سایر شاخص های مرتبط با مراقبت مادران باردار را نتیجه تلاش همکاران و همراهی و مشارکت بیشتر مردم به ویژه مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی درمانی و مجموعه های تحت پوشش دانست و گفت: استمرار این وضعیت مسلما منجر به کاهش بیشتر موارد مرگ و میر مادران و کودکان طی ماه‌های آینده خواهد شد.

وی افزود: ارتقا شاخص شناسایی و مراقبت بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت توسط پزشکان، ماماها، مراقبین سلامت و بهورزان نسبت به متوسط دانشگاهی نیز دستاورد دیگری است که نتیجه تلاش همکاران در مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت در شرایط بحران کرونا بوده که قابل تحسین و تقدیر است.

به گفته مهندس نقی زاده: حفظ شاخص ها و دستاوردهای قبلی حوزه سلامت در کنار شناسایی، آموزش، مراقبت و پیگیری روند بهبود بیماران کرونایی با حضور کامل و مستمر پرسنل در راستای کنترل بیماری کرونا در طی ۲۰ ماه گذشته از زمان بحران کرونا از اهداف اصلی ما بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین