کد خبر: ۷۳۳۰۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
اسد در سالیان اخیر منزوی و طرد شده است

لحظه‌های سخت بشار اسد در کاخ‌ دمشق

اسد بر وضعیت شکننده‌ای حکومت می‌کند. او از دوستان و یاران اندک‌اش حمایت می‌خواهد. او می‌داند که باقیماندن‌اش در قدرت با هزینه‌ای زیاد بوده است.
لحظه‌های سخت بشار اسد در کاخ‌ دمشق
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه بریتانیایی "آبزرور" در مقاله‌ای مدعی شده که "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه نزدیک به یک دهه است که به رهبری "مطرود" تبدیل شده و تلاش کرده جلسات دیداری را در خارج از دمشق برگزار کند و حتی در بسیاری از موارد خود را بر مهمانان کشورش تحمیل کرده و کم‌تر فردی در عرصه سیاست پیدا می‌شود که تمایل و رغبتی به دیدار با او داشته باشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "مارتین چولوف" خبرنگار این نشریه در قامشلی سوریه در گزارش خود اشاره می‌کند که بشار اسد به استثنای دستیاران مورد اعتمادش با فرد دیگری در ارتباط نیست و اکثر اوقات در تنهایی در کاخ خود زندگی می‌کند.

این نشریه می‌نویسد: اسد بر وضعیت شکننده‌ای حکومت می‌کند. او از دوستان و یاران اندک‌اش حمایت می‌خواهد. او می‌داند که باقیماندن‌اش در قدرت با هزینه‌ای زیاد بوده است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در سفر‌های منظم خود به سوریه جلسات‌اش را در داخل پایگاه‌های روسیه در آن کشور برگزار کرده و اسد را مجبور کرده در این نشست‌ها به او ملحق شود.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: اکنون به نظر می‌رسد سوریه پس از انقلاب‌های موسوم به بهار عربی در مرکز برنامه بازگرداندن ثبات به منطقه قرار گرفته و طی سالیان اخیر امارات و عربستان مقام‌های خود را به دمشق اعزام کرده‌اند. مصر و اردن نیز از امریکا خواسته‌اند تا در مورد ادغام مجدد سوریه در جامعه بین‌المللی و در میان دولت‌های عربی کمک کند.

واشنگتن ماه گذشته برای بازگرداندن اسد به میدان نقش ایفا کرد و از تلاش امریکا برای حل بحران سوخت در لبنان از طریق ارسال منابع گازی طبیعی مصر از مسیر اردن و سوریه به بیروت خبر داد. پیشنهاد امریکا آن است که به اسد نقشی مستقیم در یافتن راه حل بحران لبنان ارائه دهد.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: اسد به شکلی غیرمعمول سریعا با خواسته امریکا موافقت کرده تا مقادیر قابل توجهی گاز از مصر به لبنان ارسال شود. آنچه حکومت سوریه برای دستیابی به آن تلاش می‌کند، لغو تحریم‌های اعمال شده از سوی امریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه و احیای روابط دیپلماتیک با غرب و با کشور‌های عربی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
5
38
ایشون تا حالا هم به قیمت هزینه کرد دلارهای نفتی و داغدار شدن مادران ایرانی بر اریکه سلطنت تکیه داده است. انشاءالله هرچه سریعتر سقوط کند و مردم سوریه به خواستهای منطقی خویش برسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
4
34
آقای اسد.. بیش از یک ملیون کشته، حدود چهار ملیون مجروح و یازده ملیون آواره سوری.. نتیجه اصرار شما و حامیتان برای ماندن شما در قدرت.. قضاوت مردم وتاریخ را بشنوید..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
17
2
اسد همین قدر که کاری به شیعیان واماکن ومقدسات شیعه ندارد (وهابی نیست) کافی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
خود فریبی یا عوام فریبی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین