کد خبر: ۷۳۳۳۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

سفر رئیس‌جمهور به اردبیل/ رئیسی: بخاطر کرونا، امکان دیدار با مردم نیست

رئیس‌جمهوری در بدو ورود به استان اردبیل در فرودگاه پارس آباد مغان گفت: این استان دارای ظرفیت‌های غنی کشاورزی و گردشگری است و باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان بکار گرفته شود.
سفر رئیس‌جمهور به اردبیل/ رئیسی: بخاطر کرونا، امکان دیدار با مردم نیست
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم رئیسی بیان کرد: این ظرفیت‌ها با استفاده از نظرات مسئولان استانی و کارشناسان احصا شده و برای توسعه استان در این بخش‌ها برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت داریم. امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی در استان متحول شود. ظرفیت‌های کشاورزی استان در بخش آب و خاک به گونه‌ای است که در طول سال در منطقه می‌توان چندین بار اقدام به کشت و داشت کرد و بر این اساس استان اردبیل بواقع قطب کشاورزی است.

رئیس‌جمهوری ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، جانبازان، ایثارگران گفت: توفیقی برای بنده است که در آستانه ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به استان اردبیل سفر کرده و در خدمت مسئولان و مردم بزرگوار، ولایتمدار و مقاوم اردبیل برسیم.

وی افزود: به مقام سه هزار شهید استان درود می‌فرستم، جایگاه اردبیل همواره به عنوان نقطه ایجاد اتحاد و انسجام ملی در ایران اسلامی شناخته شده و نقش بسیاری در توسعه فرهنگ شیعی داشته و چهره‌های فرهیخته بسیار ارزنده‌ای تقدیم جهان اسلام و بشریت کرده است.

رئیس‌جمهوری بیان کرد: برای بنده توفیق بسیاری است که در جمع مردم اردبیل هستم، اما عذرخواهی می‌کنم که امکان دیدار و حضور در جمع آن‌ها به دلیل شرایط کرونایی نیست و تنها با برخی از نمایندگان مردمی دیدار خواهم داشت.

دولت برای آبادانی شرکت کشت و صنعت مغان تمام تلاش خود را می‌کند

رئیسی روز جمعه در جریان بازدید از مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: دلیلی برای توقف و کند شدن روند کاری و احیای این مجتمع اقتصادی وجود ندارد.

او با بیان این که با وجود این مجتمع اقتصادی بیکاری در منطقه مغان معنی ندارد، اظهارکرد: وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه و رونق این بنگاه بزرگ اقتصادی باید برنامه‌ریزی و اقدام کند. این مجتمع بزرگ اقتصادی پس از ابطال واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی زیادی نسبت به شهر، استان و وضعیت مردم دارد.

سفر رئیس‌جمهور به اردبیل/ رئیسی: بخاطر کرونا، امکان دیدار با مردم نیست

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: مردم منطقه نسبت به احیا و استفاده حداکثری این بنگاه بزرگ اقتصادی توقع بجایی دارند که باید با برنامه‌ریزی این توقع برآورده شود. دولت و سیاست‌گذاران بخش کشاورزی موظف هستند تا امکانات و اعتبارات لازم برای آبادی، توسعه و ایجاد زمینه اشتغال در این مجتمع را فراهم کنند.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در این بازدید گزارشی از ظرفیت‌ها، اقدامات و برنامه آینده احیای این مجتمع ارائه کرد.

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید مطالبات مردم در خصوص این مجتمع را بیان کرده و خواستار تعیین تکلیف واگذاری و یا عدم واگذاری مجتمع به بخش خصوصی شد.

بازدید از فرایند احداث باند دوم جاده پارس‌آباد به اردبیل

رئیسی در جریان بازدید از فرایند احداث باند دوم جاده پارس‌آباد به اردبیل افزود: دولت وزارت راه و نمایندگان مجلس هم تلاش کنند تا این جاده به شکل استاندارد احداث شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات فوتی وجرحی در این مسیر بیان کرد: این مسیر علاوه بر تامین شرایط تردد ایمن مردم، باید به بستر انتقال مازاد محصولات کشاورزی منطقه تبدیل شود.

پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد - اردبیل بطول ۶۵ کیلومتر با هدف ایمن‌سازی مسیر، کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و نیز توسعه صنعتی و کشاورزی دشت مغان اجرا می‌شود.

اجرای طرح بزرگراه پارس‌آباد - اردبیل بطول ۲۲۲ کیلومتر از سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون ۴۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده، ۹۷ کیلومتر نیز در دست مطالعه است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه سه هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان می‌باشد.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌آباد مغان و اردبیل بازدید کرده و دیداری با نمایندگان اقشار مختلف مردم خواهد داشت.

همچنین جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید خود ارائه خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار خواهند گرفت.

سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل یک روزه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین