کد خبر: ۷۳۳۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

کاهش دما و بارش باران در ۱۰ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به کاهش دما از بارش باران،برف و وزش باد طی روزهای آینده در برخی نقاط کشور خبر داد.
کاهش دما و بارش باران در ۱۰ استان
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با اشاره به بارش در ۱۰ استان کشور اظهارکرد: امروز(اول آبان ماه) در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان و در اواخر وقت در غرب گیلان و یکشنبه (۲ آبان ماه) در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ادامه روند کاهش دما در برخی نقاط کشور گفت: دوشنبه (۳ آبان ماه) با شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر، در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و در ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود همچنین سه‌شنبه (۴ آبان ماه) در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان با تاکید بر مواج بودن دریای خزر اظهارکرد: از اواخر دوشنبه (۳ آبان ماه) وطی روز سه‌شنبه (۴ آبان ماه) بارش در گیلان و مازندران شدید و دریای خزرمواج و توفانی خواهد بود. چهارشنبه (۵ آبان ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق بارش رخ می‌دهد همچنین طی این پنج روز بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی البرز به شکل برف خواهد بود.

وی با تشریح وضعیت هوا در جنوب شرق کشور گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۴ آبان ماه) به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، با توجه به تقویت جریانات جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان و چهارشنبه (۵ آبان ماه) در مناطقی از سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲ آبان ماه) قسمتی ابری به همراه غبار صبحگاهی و گاهی نیمه ابری در بعد از ظهر به همراه وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۳ آبان) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱ و ۲ آبان) بندر عباس با بیشینه دمای ۳۵ و۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است و امروز(اول آبان ماه) اردبیل با بیشینه دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و فردا (۲ آبان ماه) اردبیل و زنجان با بیشینه دمای ۱۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین