کد خبر: ۷۳۳۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

کدام زنان می‌توانند در طرح جدید مسکن ثبت‌نام کنند؟

در طرح جدید دولت و مجلس برای بازار مسکن، چند گروه از زنان نیز با داشتن شرایطی می‌توانند در سامانه ثمن وزارت راه ثبت‌نام کنند.
کدام زنان می‌توانند در طرح جدید مسکن ثبت‌نام کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

چند روزی می‌شود که ثبت‌نام طرح جدید مسکن آغاز شده و متقاضیان با مراجعه به سامانه ثمن به آدرس https://saman.mrud.ir/ می‌توانند در این طرح جدید مسکن درخواست خود را ثبت کنند.

وزارت راه و شهرسازی هم برای مشمولان شروطی را در نظر گرفته که چهار شرط اصلی آن به این شرح است: متاهل بودن، استفاده نکردن از تسهیلات مسکن از سال ۸۴ به بعد، فاقد مسکن بودن،سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

آیا زنان نیز می‌توانند از طریق طرح جهش مسکن صاحبخانه شوند؟ طبق اطلاعیه‌های وزارت راه و شهر سازی چند گروه از زنان می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند:

زنان خود سرپرست

اولین گروه زنان خودسرپرست خانوار هستند. زنان خودسرپرست خانوار چه کسانی هستند؟

براساس فصلنامه مطالعات فرهنگی زنان و خانواده، زنان خود سرپرست شامل زنانی که همسرشان فوت شده، زنانی که از همسر خود جدا شده‌اند (اعم از زنانی که پس از طلاق به تنهایی زندگی می کنند و یا به خانه پدری بازگشته ولی خود امرار معاش می کنند) ؛همسران مردان معتاد، همسران مردان زندانی، همسران مردان بیکار، همسران مردان مهاجر، همسران مردانی که در نظام وظیفه مشغول خدمت هستند زنان خودسرپرست (زنان سالمند تنها)، دختران خودسرپرست (دختران بی‌سرپرستی که هرگز ازدواج نکرده‌اند) همسران مردان از کار افتاده و سالمند می‌شوند.

زنان مجرد

رئیس کمیسیون عمران که یکی از طراحان این طرح نیز هستد به تجارت‌نیوز گفت که زنان مجرد خود سرپرستی که ۳۵ سال به بالا باشند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

همانطور که در تعریف زنان خود سرپرست آمده، زنان مجردی که هرگز ازدواج نکرده‌اند نیز می‌توانند در این طرح ثیت نام کنند.

اما برای دو گروه بالا حداقل سن ۳۵ سال شرط شده است.

زنان متاهل

طبق اطلاعیه‌ وزارت راه، متقاضیان زن متأهل می‌توانند با ارائه تعهدنامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرایط واگذای به همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسرشان با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه نامه مزبور از مزایا و امکانات این برنامه برخوردار شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین