کد خبر: ۷۳۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

خداحافظی رنگ آبی کرونایی از گیلان/ موج ششم نزدیک است؟

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «آیا موج ششم کرونا در گیلان نزدیک است؟»، افزود: شدت و حدت موج ششم بستگی به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم دارد، یعنی هرچقدر مردم بیشتر رعایت کنند، نگرانی ها کمتر است.
خداحافظی رنگ آبی کرونایی از گیلان/ موج ششم نزدیک است؟
آفتاب‌‌نیوز :

فردین مهرابیان با اشاره به خداحافظی رنگ آبی کرونایی از استان گیلان، اظهار کرد: هفته گذشته دو شهرستان املش و رضوانشهر وضعیت آبی داشتند، اما براساس رنگ بندی جدید کرونایی کلیه شهرستان های گیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا موج ششم کرونا در گیلان نزدیک است؟»، افزود: شدت و حدت موج ششم بستگی به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم دارد، یعنی هرچقدر مردم بیشتر رعایت کنند، نگرانی ها کمتر است و هرچقدر کمتر رعایت کنند، امکان بروز شدید موج بعدی بیشتر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افزایش ترددها از استان های کشور به گیلان، گفت: کاهش حساسیت برخی از مردم نسبت به بیماری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در تغییر رنگ بندی کرونایی موثر بوده است.

مهرابیان، با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون، اضافه کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل ها موجب می شود که در صورت گرفتار شدن در موج ششم، خیلی زود از آن عبور کنیم.

وی از بستری شدن ۶۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و یادآور شد: تعداد کل بیماران بستری در استان گیلان ۳۵۶ نفر است که از این تعداد ۶۷ نفر نیازمند مراقبت های ویژه و ۶۶ نفر بدحال هستند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان همچنین از واکسیناسیون ۸۷.۱ درصدی نوبت اول و ۴۸.۶ درصدی نوبت دوم جمعیت بالای ۱۲ سال استان خبر داد و بیان کرد: ۹۳ درصد دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم نیز واکسینه شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین