کد خبر: ۷۳۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۶
از ۲۵ فروردین شروع می‌شود

نمایش‌های جدید تئاتر شهر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سالن‌های مختلف مجموعه‌ی تئاتر شهر در روزهای آینده میزبان نمایش‌های جدید «کادنس» نیما دهقان، «تبرئه‌شده»ی منیژه محامدی و «حسن و دیو راه باریک پشت کوه» افشین هاشمی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه تئاتر شهر فعالیت خود را در سال ۸۷ در حالی آغاز کرد که تعدادی از نمایش‌های سال ۸۶ از ۲۰ فروردین دوباره اجرا شدند و «تهرن» محمود استادمحمد، «سه‌گانه میتراس» و «امپراتور و آنجلو» امیر دژاکام، «کریستال تاور» نصرالله قادری و «خنجره‌ها»ی امیر آتشانی به ترتیب در سالن‌های قشقایی، چهارسو، سایه و کارگاه نمایش به صحنه رفتند.

در این میان نمایش‌های «کریستال تاور» تا پنجم اردیبهشت و «سه‌گانه میتراس» و «امپراتور و آنجلو» تا اواخر فروردین به اجرای خود ادامه می‌دهند و دو نمایش دیگر، جمعه ۲۳ فروردین اجراهای خود را به پایان رساندند. مجموعه‌ی تئاتر شهر این هفته در سالن‌های قشقایی، کارگاه نمایش و سالن اصلی میزبان نمایش‌های جدید سال ۸۷ خواهد بود.

«کلبه‌ی عمو تم» بهروز غریب‌پور پارسال پس از جشنوار‌ه‌ی تئاتر فجر در سالن آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه رفت و امسال به دعوت اداره کل هنرهای نمایشی در سالن اصلی تئاتر شهر نیز اجرا می‌شود. این نمایش بر اساس رمان هریت بیچر استو با بازی محمد ساربان، سیامک حلمی، سیاوش چراغی‌پور، نسیم ادبی و ... از ۲۵ فروردین روی صحنه می‌رود.

«کادنس» نیما دهقان یکی از نمایش‌های بخش چشم‌انداز ۸۷ جشنواره تئاتر فجر است که از ۲۵ فروردین در کارگاه نمایش روی صحنه خواهد رفت. این نمایش که نوشته طلا معتضدی است به داستان چند مرد می‌پردازد که در برزخ گرفتار شده و جوابگوی اعمال خود هستند. لیلی رشیدی، فرزین صابونی، سینا رازانی و علیرضا محمدی بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند.

اما نمایش دیگری که در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود، «حسن و دیو راه باریک پشت کوه» افشین هاشمی است که برگزید‌ه‌‌ی سیزدهمین جشنواره‌ی نمایش‌های آئینی سنتی بوده و در بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر نیز روی صحنه رفته است.

این نمایش با بازی افشین هاشمی، هدایت هاشمی، علیرضا ناصحی، میثم یوسفی و سارا امینیان تلفیقی از شیوه‌های مختلف اجرای نمایش‌های سنتی است که اوایل فروردین‌ماه امسال در برنامه‌ی بهار ایرانی در کشور فرانسه نیز روی صحنه رفت و مورد استقبال عموم نیز واقع شد.

نمایش «تبرئه شده»ی منیژه محامدی دیگر نمایش جدید سال ۸۷ مجموعه‌ی تئاتر شهر است که اجرای خود را از اوایل اردیبهشت در سالن چهارسو آغاز می‌کند. این نمایش برگرفته از داستانی واقعی است و به ماجرای تبرئه‌شدگان زندان‌های آمریکا می‌پردازد. محمد اسکندری، مهوش افشارپناه و کامران تفتی از جمله بازیگران این نمایش هستند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین