کد خبر: ۷۳۳۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

تصاویر| روستای سرآقاسید

روستای "سرآقاسید" از روستاهای گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در مناطق مرتفع زاگرس میانی در شهرستان کوهرنگ است که ساختاری مشابه روستای ماسوله دارد.
تصاویر| روستای سرآقاسید
آفتاب‌‌نیوز :

‌روستای سر آقا سید، در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شهرکرد و از توابع شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری است که برای دیدن جاذبه‌های متعدد شهرستان کوهرنگ باید از جاده خاکی، پیچ در پیچ، باریک و ناهموار عبور کرد.

این روستا با خانه‌هایی تمام خشت، معماری پلکانی دارد که به "ماسوله زاگرس" معروف شده است. در معماری خانه‌های این روستا (مثل تمام روستاهای پلکانی ایران) پشت‌بام حیاط پایینی حیاط منزل بالایی است. سر آقا سید، علاوه بر معماری زیبا دارای چشمه‌سارها، باغ‌های میوه و طبیعت سرشار از زیبایی منحصر به فرد در استان چهارمحال و بختیاری است.

وجه تسمیه این روستا با امامزاده‌ای به همین نام است که پیرامونش را چند درخت گردوی کهنسال و چشمه‌هایی زیبا فراگرفته است. گویی در این روستا زمان متوقف‌شده و روستاییان همان ساختار و شکل سنتی خود را حفظ کرده‌اند. روستایی که گویش، فرهنگ، آداب و رسوم‌شان دست نخورده باقی مانده است. از مدرنیته و زندگی شهری در آن خبری نیست. ساکنان قدیمی روستای سرآقا سید از تبار هفت لنگ و چهار لنگ بختیاری هستند.

مهر ماه سال ۱۳۶۳ حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، زمانی که ریاست جمهوری ایران را بر عهده داشتند، به روستای سر آقا سید سفر کردند و بنا بر دستور ایشان، جاده فعلی روستا ساخته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین