کد خبر: ۷۳۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵

گازگرفتگی در کرج ۳ قربانی گرفت

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: سه نفر در کرج بر اثر مسمومیت با گتز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
گازگرفتگی در کرج ۳ قربانی گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد بابایی روز یکشنبه دوم آبان اظهارکرد: ساعت ١١:٤٢ امروز یکشنبه دوم آبان ماه، ماموریتی با تشخیص مسمومیت با گاز مونواکسید کربن به اورژانس استان البرز اعلام و بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

بابایی اظهار کرد: این حادثه در آق تپه مهرشهر رخ داده بود و متاسفانه سه نفر شامل دو خانم و یک آقا در اثر نشت گاز co از بخاری جان باخته بودند.

وی ادامه داد: علائم گازگرفتگی در مراحل و ساعات اولیه کاملا دارای علائمی شبیه سرماخوردگی از جمله ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، سوزش بینی و گلو بوده و همین امر باعث میشود که افراد شک به این عارضه نکرده و اقدامی مناسبی در جهت رفع این مشکل نکنند.

بابایی گفت: این عارضه در مراحل پیشرفته‌تر علائم تهوع و استفراغ و کبودی در ناحیه صورت ناشی از کمبود اکسیژن و در نهایت اختلال در سطح هوشیاری را در پی دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود به محض بروز علائم اولیه که همزمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در منزل، محل کار، کارگاه‌ها و ... مواجه شدید بلافاصله در و پنجره‌ها را برای ورود هوای تازه باز کنید همسایه‌ها را خبر کنید، فرد مصدوم را از محل درصورت امکان خارج کنید، با ١١٥ تماس گرفته و تا رسیدن آمبولانس بر بالین افراد مسموم به توصیه‌های کارشناسان اورژانس در پشت خطوط تلفن عمل کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین