کد خبر: ۷۳۳۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

بازداشت ۴ وزیر کابینه در سودان به اتهام کودتا

نیروهای مسلح سودان بامداد امروز دوشنبه تعدادی از وزرا و سیاستمداران سوداتی را دستگیر کردند. همزمان گزارش‌هایی مبنی بر وقوع "کودتای نظامی" جدید منتشر شده است.
بازداشت ۴ وزیر کابینه در سودان به اتهام کودتا
آفتاب‌‌نیوز :

دختر ابراهیم الشیخ، وزیر صنعت سودان به الجزیره گفت که نیروهای نظامی سحرگاه امروز پدرش را بازداشت کردند.

همسر ایمن نمر ، فرماندار خارطوم یز به الجزیره گفت که نیروهای مسلح فرماندار را از منزلش دستگیر کردند.

همچنین منابعی از خانواده فیصل محمد صالح، مشاور رسانه‌ای عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان، به رویترز گفتند یک نیروی نظامی مسلح اوایل امروز دوشنبه به خانه صالح حمله کرده و او را دستگیر کردند.

علاوه بر این گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری "هاشم حسب الرسول"، وزیر ارتباطات، "حمزه بلول" ، وزیر اطلاعات، "خالد عمر یوسف"، وزیر امور کابینه و محمد الفکی ، عضو شورای حاکم سودان،"عمر دقبر،" رئیس حزب کنگره سودان ، "علی الریح السنهوری"، رئیس حزب بعث سودان و "جعفر حسن" سخنگوی نیروهای آزادی و تغییر هم وجود دارد.

همزمان انجمن مشاغل سودان از مردم و نیروهای انقلابی خواست که به خیابان‌ها بیایند و در برابر هرگونه "کودتای نظامی" مقاومت کنند و آن‌ها را به بستن جاده ها و اعتصاب عمومی و عدم همکاری با کودتاگران دعوت کرد.

فعالان در رسانه‌های اجتماعی هم گزارش دادند که اینترنت قطع شده و ارتباطات در برخی مناطق در خارطوم پایتخت تحت تأثیر قرار گرفته است.

فعالان همچنین عکس‌ها و فیلم‌هایی را پخش کردند که نشان می داد معترضان در اعتراض به دستگیری وزیران و مقامات، برخی از جاده‌های خارطوم را مسدود کرده و لاستیک ماشین آتش می‌زنند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای مسلح سودان در میان استقرار گسترده ارتش تعدادی از پل های ارتباطی خارطوم را بستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین