کد خبر: ۷۳۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

معاون رئیسی: تا زمانی که شهید تقدیم می‌کنیم، ملت زنده است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تا زمانی که شهید تقدیم می‌کنیم، یعنی ملت ما زنده است و خط شهادت در کشور ما ادامه دارد.
معاون رئیسی: تا زمانی که شهید تقدیم می‌کنیم، ملت زنده است
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد حسینی ظهر امروز (۴ آبان‌ماه) در یادواره ۱۳۷ شهید شهرستان طارم، با بیان اینکه برای درک عظمت شهدا بهتر است از قرآن و آیات متعددی که در وصف شهدا گفته‌ شده است مدد بجوییم، اظهار کرد: خط شهادت از ابتدای بشریت و از آن زمانی که حضرت قابیل به شهادت رسید، وجود داشته و این حرکت و مسیر استمرار داشته و در قرآن نیز به این عمل اشاره شده ‌است.

وی با بیان اینکه در جمع ما نیز هستند پیشکسوتانی که در دوران دفاع‌مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند که آن‌ها هم آرزوی شهادت دارند، افزود: عده‌ای در دوران دفاع‌مقدس جان خود را فدا کردند و عده‌ای هم وجود دارند که با همان روحیه ایثار، فداکاری و گذشت، منتظر شهادت هستند.

این مسئول با بیان اینکه در حادثه سوریه و عراق نیز فرزندان این ملت به یاری مظلومان شتافتند و با داعش تکفیری درگیر شده و مظلومان را نجات دادند، تصریح کرد: همان‌گونه که در دفاع‌مقدس فرزندان این ملت در مقابل دشمن ایستادند، در زمان حال نیز نسل جدید و محسن حججی‌ها هم، وارد میدان شدند و نشان دادند که خط شهادت ادامه دارد.

حسینی با بیان اینکه تا زمانی که شهید تقدیم می‌کنیم، یعنی ملت ایران زنده است و این مسیر ادامه دارد و سربلند و سرافراز هستیم، ادامه داد: علاوه بر شهدایی که در حوزه سلامت تقدیم کردیم، چندی قبل نیز شاهد بودیم که یک نوجوان غیور برای نجات چند نفر از شعله‌های آتش، خود را وارد معرکه کرد؛ پس این موارد را باید در نظر داشته‌ باشیم که همه این مسائل ارزش است؛ ارزش فقط ثروت و مال دنیا نیست و اینکه انسانی حاضر باشد برای سربلندی، عزت و خدمت به مردمانش فداکاری کند، یک ثروت است.

این مسئول با اشاره به بحث جامعیت اسلام نیز عنوان کرد: اسلام فقط به این‌گونه نیست که یک فرد مسلمان در انزوا قرار گیرد یا فقط به عبادت بپردازد، بلکه بخشی از آن در ارتباط با جامعه است و جامعیت اسلام یعنی اینکه ما در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بین‌المللی و همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن داریم و قرار نیست ساکت باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه جنگ تحمیلی جامعه را ساخت و جوانان را تربیت کرد، گفت: جنگ خوشایند ما نیست و سعی می‌کنیم وارد این عرصه‌ها نشویم؛ ولی گاهی دشمن عرصه را به گونه‌ای طراحی می‌کند که ناچاریم وارد آن شویم؛ وقتی بعثی‌ها حمله کردند، نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و با توجه به فرموده خداوند متعال، در برخی موارد جنگ واجب است و باید وارد شویم.

وی ‌با اشاره به وصیت‌نامه‌های شهدا و با بیان اینکه باید سعی کنیم وصیت شهدا را بخوانیم و در رابطه با آن‌ها تفکر کنیم، گفت: در وصیت‌نامه‌های شهدا، همواره نکات ارزنده‌ای وجود دارد و وصیت‌نامه‌ها در شب عملیات که فرد دست از همه تعلقات خود برداشته و آماده شهادت است، نوشته می‌شد و این نوشته‌ها که با تمام اخلاص و صداقت نوشته شده‌اند، سازنده است.

حسینی با بیان اینکه همه شهدا ما را به وحدت، انسجام، سربلندی و اطاعت از امام و ولی‌فقیه دعوت کرده‌اند که باید در چنین قافله‌ای مجدد با آن‌ها تجدید عهد کنیم، البته که ما بر سر عهدمان هستیم و راه را گم نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم که مسیر شهدا را ادامه دهیم، اظهار کرد: اگر شهدا در خط مقدم در تقابل دشمن می‌ایستادند ما هم الان در جنگ هستیم (جنگ فکری، رسانه‌ای و ‌...) که برای پیروزی باید با همان روحیه فداکاری، ایثار و گذشت ایستاد و باید روحیه فداکاری و ایثار را داشته‌ باشیم وگرنه با روحیه عادی نمی‌توانیم‌ در این جنگ‌ها پیروز شویم.

این مسئول با اشاره به اینکه هر جا که به گفته امام و رهبر عمل کردیم، موفق بوده‌ایم و هرجا که کوتاهی کرده‌ایم با مشکل مواجه شده‌ایم، افزود: در بعضی از مباحث باید حرکت کرد و رئیس جمعیت هلال‌احمر گزارش داد که در همین فاصله کوتاه شروع به کار دولت جدید ۱۰۰ میلیون واکسن کرونا وارد شده است و این نشان می‌دهد که اگر حرکت کنیم برخی اقدامات محقق می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت شهرستان طارم و با بیان اینکه می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها هم نیازهای داخلی را تامین کنیم و هم به خارج از کشور صادرات داشته ‌باشیم، تصریح کرد: اگر تلاش کنیم و روی محصولات دیگر و معادنی که در کشور است، توجه کنیم، می‌توانیم به موفقیت‌هایی دست یابیم.

وی با بیان اینکه همه باید برای حل مشکلات دست به دست هم دهیم و در نظر داشته باشیم که برخی از کارها در کوتاه‌مدت حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و فردای قیامت در مقابل شهدا روسفید باشیم و ختم عمر ما نیز شهادت در راه خدا باشد.

حسینی: می‌خواهیم سطح زندگی و رفاه مردم بالا رود

همچنین سید محمد حسینی در جلسه شورای اداری استان زنجان و در جمع مسئولان این استان با اشاره به برگزاری باشکوه کنگره بزرگداشت 3535 شهید استان زنجان و اجلاسیه یادواره 137 شهید طارم،اظهار کرد: همه ما مدیون و وام‌دار شهدا هستیم و باید بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم که یکی از راههای این موضوع برگزاری همین یادواره ها و اقداماتی مانند ساخت فیلم و مستند، برگزاری اردوهای راهیان نور است.

وی با بیان اینکه مسئولان از همان ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم فعالیت خود را با سرعت آغاز کردند، گفت: گرفتاری ها مسائل و مشکلات مردم زیاد است، برخی کم کاری‌ها، مسائل بیرونی و اشتباهات اقتصادی هم دست به دست هم دادند و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند، اما امروز همه مسئولان باید دست به دست هم دهند، تا انشالله شرایط بهتری حاکم شود.

حسینی تاکید کرد: قرار است فصل جدیدی را آغاز کنیم، برای همین اکنون باید آستین همت را بالا بزنیم و بندهای کفشمان را محکم ببندیم و بیش از گذشته کار کنیم. باید کاری کنیم که اعتماد مردم بیشتر شود و سرمایه اجتماعی بالا رود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: از اول انقلاب تا کنون توکل نظام اسلامی ما به خدا و بعد هم به مردم بوده است و به همین دلیل هم توطئه‌های متعدد دشمنان بی نتیجه مانده است.

وی افزود: اگر ما تقوا پیشه کنیم، خداترس باشیم و وظیفه خود را درست انجام دهیم هیچ تردیدی نیست که خداوند هم کمک خواهد کرد، در دوران دفاع مقدس بارها شاهد الطاف الهی بودیم.

حسینی اضافه کرد: ما وظیفه و تکلیف داریم تلاش کنیم تا مردم آبرومند زندگی کنند. ما می‌خواهیم سطح زندگی مردم و رفاه مردم بالا رود و فاصله طبقاتی کم شود و مردم با عزت و سربلندی زندگی کنند و بعد هم یک نظامی را به وجود آوریم که برای دیگران الگو باشد، اگر ما گرفتار روزمرگی ها و مشکلات عدیده باشیم دیگر نمی توانیم برای دیگران الگو باشیم برای همین باید کار کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به خواسته‌ها و مطالبات مردم و مسئولان زنجان گفت: ما مطالباتی که مسئولان محترم و مردم استان داشتند را دنبال می کنیم تا انشالله مشکلات استان کمتر شود.

وی افزود: باید سعی کنیم هزینه‌ها کاهش پیدا کند و ریخت و پاش ها از بین برود و در دولت صرفه جویی داشته شویم تا یک شرایط بهتری حاکم شود.

حسینی ادامه داد: مسئولان هر استان و شهرستان باید ببینند چه ظرفیت‌هایی در استان یا شهرستانشان وجود دارد و از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنند. بخش خصوصی هم باید وارد میدان شود، تازمانی که بخش خصوصی وارد کار نشود ما نمی توانیم با مدیریت دولتی کشور اداره کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره تبلیغاتی که علیه جمهوری اسلامی می‌شود، اظهار داشت: برخی‌ها سعی دارند چهره نادرستی از ما ترسیم می کنند. از پیشرفت‌ها و گامهای مثبت خبری ما نمی گویند ولی در مقابل طوری موارد را منعکس می کنند که گویا نا امنی در کشور است.  وزرا و مسئولان امروز همه در دسترس مردم و رسانه‌ها هستند و در سفرهای استانی با اقشار مختلف مردم گفت وگو می‌کنند. امیدواریم در دولتی که در حال شکل گیری است افراد پاکدست و شایسته روی کار بیایند تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم و قطعا این موجب اعتماد مردم خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین