کد خبر: ۷۳۴۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

ایران: آماده مذاکره هستیم

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا با اعلام آغاز گفت وگوهای برجامی در بروکسل تاکید کرد که تهران آماده گفت وگو با تمامی طرف‌های قابل اعتماد برای یافتن یک راه‌حل است.
ایران: آماده مذاکره هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران که به بروکسل سفر کرده است ساعاتی پیش با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقر این اتحادیه دیدار و گفت وگو کرد.

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا برای اجرای کامل و عملی برجام از سوی تمامی طرف ها، از جمله برداشتن تمام تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران صبح امروز (چهارشنبه) در بروکسل آغاز شد.

در ادامه این توئیت آمده است: ایران بر آمادگی خود برای رایزنی با تمامی طرف‌های قابل اعتماد در جهت یافتن یک راه‌حل از طریق مذاکره تاکید کرد.

ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین نموده و ضمانت های معتبری برای عدم بد عهدی بیشتر فراهم کند.

دیدار باقری و مورا پشت درهای بسته در ساختمان اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین پیش از این دیدار به صداوسیما گفته بود که در ادامه دیدار و مذاکرات مفیدی که در تهران با آقای مورا داشتم، در پی آن هستیم زمینه های لازم و مناسب برای شکل گیری مذاکرات جدی جهت دستیابی به توافقی که نتیجه عملی در بر داشته باشد را ایجاد کنیم.

علی باقری امروز علاوه براین با دبیرکل وزارت امورخارجه بلژیک دیدار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین