کد خبر: ۷۳۴۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

ناجا: بیشتر معتادان متجاهر پایتخت، ساکن تهران نیستند / برای غذا و سرپناه می‌آیند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: بخش زیادی از معتادان متجاهر متعلق به تهران نیستند و به واسطه اینکه در برخی از مناطق این شهر به این افراد خدمات کاهش آسیب ارائه می‌شود، در تهران تجمع می‌کنند.
ناجا: بیشتر معتادان متجاهر پایتخت، ساکن تهران نیستند / برای غذا و سرپناه می‌آیند
آفتاب‌‌نیوز :

سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به این سوال که آیا تغییر حاکمان در کشور افغانستان باعث افزایش قیمت مواد مخدر و یا تغییر رویکرد مصرف مواد مخدر شده است، گفت: قیمت مواد مخدر تغییراتی داشته است، اما اینکه در ماه‌های آینده با حضور حاکمان فعلی در افغانستان شاهد چه اتفاقاتی هستیم برای ما نیز نامشخص است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم مسئولان فعلی در افغانستان به قول خودشان در خصوص متوقف کردن کشت خشخاش در این کشور عمل کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به این سوال که توقف کشت خشخاش در افغانستان آیا می‌تواند باعث تغییر در روند مصرف مواد از سنتی به صنعتی در بین افراد مصرف‌کننده شود؟ تصریح کرد: این موضوع اگر انجام شود، می‌تواند تبعاتی داشته باشد و ما نیز در حال بررسی تبعات مختلف آن هستیم، اما در حال حاضر به طور قطع یقین نمی‌توانیم در این خصوص اظهارنظر کنیم و باید منتظر باشیم تا ببینیم حاکمان فعلی در افغانستان چه تصمیمات و سیاستی را در این خصوص اتخاذ می‌کنند.

باندهای خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی
سردار کریمی درباره فعالیت باندهای خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در زمینه برخورد با فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی نیز اقدامات بسیاری انجام داده است. یکی از این موارد نیز انهدام باند خرید و فروش قرص لاغری به نام گلوریا بود که چندی پیش اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری نفر اصلی این باند ادامه داد: اخیرا نیز سازمان غذا و دارو اعلام کرد این قرص غیرمجاز و دارای مت‌آمفتامین است و نظر پلیس را در خصوص مخدر بودن این قرص‌ها تایید کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ما همچنان در فضای مجازی با افرادی که اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کنند، برخورد می‌کنیم شاخه‌های دیگری از این باند که اقدام به فروش قرص لاغری گلوریا می‌کردند، شناسایی شده‌اند که این افراد نیز به زودی نیز دستگیر می‌شوند.

پاکسازی پاتوق‌های معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر
سردار کریمی درباره پاکسازی مناطقی مانند شوش، مولوی و... گفت: ما همیشه برای برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان در پاتوق‌ها برنامه داشتیم و در حال حاضر نیز این برنامه‌ها در حال اجراست. البته در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر بحث ظرفیت‌ها مطرح است که در این خصوص هم با ستاد مبارزه با مواد مخدر و هم با وزیر کشور و همچنین شهردار تهران صحبت‌هایی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: شهردار تهران قول همکاری با پلیس در این حوزه را به ما داده‌اند و امیدواریم این ظرفیت‌ها اضافه شود و ما امیدواریم هرچه زودتر با ایجاد ظرفیت‌های جدید معتادان متجاهر را ساماندهی کنیم. بخش زیادی از این معتادان متجاهر برای شهر تهران نیستند و به واسطه اینکه در برخی از مناطق تهران به این افراد خدمات کاهش آسیب ارائه می‌شود و می‌توانند به صورت رایگان غذا دریافت کنند و محل اقامت و سرپناهی داشته باشند در تهران تجمع می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ما معتقد است که باید سیاست‌ها تغییر کند تا جلوی این معضلات نیز گرفته شود.

به‌روزرسانی قانون مبارزه با مواد مخدر
سردار کریمی همچنین درباره به‌روزرسانی قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: نزدیک به ۲ سال است که پیش‌نویس جدید قانون مبارزه با مواد مخدر توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه شده است. امیدواریم در دولت جدید و مجلس این قانون بررسی و تصویب شود.

وی ادامه داد: این قانون باید از طریق یک طرح به مجلس ارائه شود تا در آنجا نیز بررسی و تصویب شود. امیدواریم با عزمی که در دولت جدید وجود دارد این کار اقدام شود. همه موارد در داخل این قانون پیش‌بینی شده است و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز جلساتی را با نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مختلف داشته‌ایم و از آنها درخواست کرده‌ایم هرچه زودتر این قانون را بررسی و تصویب کنند. با تصویب این طرح نیز قطعا تغییرات کلان و جزء در قانون مبارزه با مواد مخدر ایجاد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین