کد خبر: ۷۳۴۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

ادامه اختلال در پمپ بنزین‌ها / بنزین ۱۵۰۰ تومانی چه زمانی عرضه می‌شود؟

از صبح دوشنبه چهارم آبان ماه، سامانه هوشمند سوخت دچار مشکل شد و اکنون دو روز است برخی از پمپ‌ بنزین‌ها تعطیل است و بقیه هم فقط امکان عرضه بنرین آزاد را دارند. اما حالا وزیر نفت گفته احتمالا تا روز جمعه مشکل جایگاه‌های سوخت حل می‌شود.
ادامه اختلال در پمپ بنزین‌ها / بنزین ۱۵۰۰ تومانی چه زمانی عرضه می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

دو روز پیش سامانه هوشمند سوخت از دسترس خارج شد. از ساعاتی بعد از بروز این مشکل، وزارت نفت اعلام کرد فقط امکان تهیه بنزین سهمیه‌ای فراهم نیست اما امکان سوخت‌گیری با بنزین آزاد ۳۰۰۰ هزار تومانی وجود دارد.

بعد از آن، اعلام شد که جایگاه‌های سوخت یکی یکی از حالت آنلاین خارج شده و به صورت آفلاین فعالیت می‌کنند تا بتوانند سوخت‌رسانی را انجام دهند. حالا وزیر نفت گفته از ۳۷۰۰ جایگاه سوخت، ۳۰۰۰ جایگاه در مدار تولید قرار گرفته و مردم می‌توانند از این جایگاه‌ها استفاده کنند. اما همچنان بعد از دو روز فقط امکان خرید بنزین آزاد وجود دارد و امکان استفاده از سهمیه سوخت فراهم نیست.

جواد اوجی البته گفته «تلاش می‌شود ظرف دو روز آینده با نصب نرم‌افزار، امکان سوخت‌گیری با استفاده از کارت و بنزین سهمیه‌ای هم فراهم شود.» او این وعده را چهارشنبه پنجم آبان ماه اعلام کرده و انتظار می‌رود حداقل تا جمعه هفتم آبان مشکل جایگاه‌های سوخت و استفاده از بنزین سهمیه‌ای فراهم شود.

تعیین تکلیف سهمیه سوخت خودروها
اختلال و یا حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در ابتدای ماه رخ داد. درست زمانی که تنها چند روز از سهمیه بنزین آبان ماه گذشته بود. حالا یکی از نگرانی‌های مردم این است که مبادا سهمیه سوخت آنها از بین رفته باشد.

اما وزیر نفت اعلام کرده که مشکل ایجاد شده هیچ خللی در سهمیه سوخت خودروها ایجاد نکرده است. سهمیه سوخت خودروها حذف نشده و به قوت خود باقی است و به محض برطرف شدن مشکل، مردم می‌توانند از سهمیه سوخت خود با قیمت ۱۵۰۰ تومان استفاده کنند.

اما در شرایط فعلی فقط امکان استفاده از بنزین آزاد وجود دارد. با این همه انتظار می‌رود طبق وعده وزیر نفت، نهایتا تا جمعه، هفتم آبان ماه مشکل سامانه سوخت حل شود و سوخت‌گیری به روال قبل ادامه پیدا کند.

نگرانی دیگر، افزایش قیمت بنزین است. همزمان با بروز مشکل و تعطیلی برخی از پمپ بنزین‌ها در کل کشور، این سوال پیش آمد که آیا این ماجرا مقدمه افزایش قیمت بنزین است و آیا دولت قصد دارد بنزین را گران کند؟

اما وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای افزایش و تغییر قیمت بنزین وجود ندارد و بنزین همچنان به روال قبل و به صورت دو نرخی به مردم عرضه می‌شود. بنزین سهمیه‌ای همچنان با قیمت ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد با قیمت ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین