کد خبر: ۷۳۵۰۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

پرواز بمب‌افکن آمریکا با اسکورت اسرائیل بر فراز خلیج فارس

نیروی هوایی بحرین، مصر، اسرائیل و پادشاهی عربستان با جنگنده‌های خود، بمب‌افکن آمریکایی را اسکورت می‌کردند. مانور تمرینی یک روزه ایالات متحده و هم‌پیمانان سنتی این کشور در منطقه، که همگی رقبای ایران به شمار می‌روند، یک روز پس از بیانیه رهبران ۳ عضو اروپایی برجام و ایالات متحده در باره نگرانی از تسریع و توسعه برنامه هسته‌ای ایران برگزار شد.
پرواز بمب‌افکن آمریکا با اسکورت اسرائیل بر فراز خلیج فارس
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک بمب‌افکن ارتش آمریکا در اسکورت هواپیمای متحدان واشنگتن از جمله اسرائیل بر فراز آب‌های منطقه و از جمله خلیج فارس پرواز تمرینی انجام داده است.

رادیو بین‌المللی فرانسه این رزمایش را نمایش قدرت واشنگتن و متحدانش به ایران توصیف کرده است.

این مانور هوایی در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ میان قایق‌های گشتی سپاه و نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس در ماه‌های اخیر کاهش یافته است اما اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای ایران با واشنگتن و متحدان منطقه‌ای آن همچنان پابرجا است.

براساس بیانیه سنتکام، در جریان این «رزمایش» یک فروند بمب‌افکن بی-بی‌۱ لانسر در یک گشت هوایی ۵ ساعته که از «اقیانوس هند آغاز شد، بدون توقف در آسمان خلیج عدن، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ، کانال سوئز، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پرواز کرد.»

نیروی هوایی بحرین، مصر، اسرائیل و پادشاهی عربستان با جنگنده‌های خود، بمب‌افکن آمریکایی را اسکورت می‌کردند.

ژنرال مکنزی، فرمانده سنتکام درباره این رزمایش گفت: «ما با هم قوی‌تر هستیم. آمادگی نظامی برای هر گونه احتمال یا ماموریت - از پاسخ به بحران گرفته تا تمرینات چندجانبه تا گشت‌های حضوری یک روزه مانند این به مشارکت‌های قابل اعتماد بستگی دارد.»

مانور تمرینی یک روزه ایالات متحده و هم‌پیمانان سنتی این کشور در منطقه، که همگی رقبای ایران به شمار می‌روند، یک روز پس از بیانیه رهبران ۳ عضو اروپایی برجام و ایالات متحده در باره نگرانی از تسریع و توسعه برنامه هسته‌ای ایران برگزار شد.

تنش‌ها در خاورمیانه، علاوه بر جنگ‌های نیابتی، با اعلام آمادگی اسرائیل برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران و جنگ سایبری میان تهران و تل آویو وارد مرحله جدیدی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
7
6
اینقد به این آمریکا دل نبندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
چشم
اينقد به روسيه دل ميبنديم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین