کد خبر: ۷۳۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۳

انتشار هایدگر با ترجمه‌ی بیژن عبدالكریمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "هایدگر" تالیف پ. ا. جانسون، با ترجمه بیژن عبدالكریمی منتشر می شود.

به گزارش ایسنا، کتاب "هایدگر" ترجمه‌ی عبدالكریمی قرار بود توسط انتشارات طرح نو منتشر شود، اما به دلیل مشکلاتی که برای این انتشارات به وجود آمد، بعد از وقفه‌ای طولانی، نشر علمی انتشار آن را برعهده گرفته است.

این هایدگرپژوه از این‌كه برنامه‌ی نشر طرح نو با همكاری نشر كوچك، در انتشار یک سلسله آثار یكصدجلدی فلسفی به شكست انجامید، اظهار تأسف كرد و یادآور شد: در این طرح كه با مانع‌تراشی‌هایی مواجه شد، بنا بر این بود تا یك دوره‌ی یكصدجلدی از آثار اندیشمندان معاصر غرب ترجمه شود، كه متن مربوط به هایدگر آن به من سپرده شده بود.

استاد فلسفه‌ی غرب دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از روند تألیف "هایدگر در ایران" به كندی یاد كرد و دلیل آن را گستردگی حجم كار از سویی و دلمشغولی‌های دیگر دانست و گفت: این كتاب، به چگونگی ورود هایدگر به ایران، دامنه‌ی تأثیرات این اندیشمند بر روشنفكران و اندیشمندان ایرانی، نسبت هایدگری كه در ایران معرفی شده با هایدگر آكادمیك در جهان غرب و نیز ارزش و اعتبار تفسیر معنوی از هایدگر می‌پردازد، تا چهره‌ای روشن و شفاف‌تر از هایدگر در ایران ترسیم شود و كمی از این هایدگر مخدوش‌شده فاصله گرفته شود.

این اثر كه به سفارش مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و ادیان تألیف می‌شود، در میانه‌ی كار است.

بیژن عبدالكریمی داراى درجه‌ی دكترى فلسفه از دانشگاه علیگر مسلم یونیورسیتی است و اكنون نیز عهده‌دار تدریس فلسفه‌ی غرب در دانشگاه آزاد اسلامی است. به قلم او، تا كنون آثاری چون: «فلسفه‌ی سیاسى شریعتى»، «هایدگر و استعلاء» «مونیسم و پلورالیسم»، «تفكر و سیاست»، «بررسى روشنگرانه‌ی اندیشه‌هاى مارتین هایدگر»، «هگل و ماركس: نقدى بر جریان روشنفكرى ایران» و «نقدى بر افسون‌زدگى جدید» منتشر شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین