کد خبر: ۷۳۵۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

وضعیت سیدعلی صالحی پس از ابتلا به کرونا

سیدعلی صالحی که حدودا دو هفته‌ای است به کرونا مبتلا شده، گرچه هنوز توان سخن گفتن ندارد اما وضعیت جسمی رو به بهبودی دارد.
وضعیت سیدعلی صالحی پس از ابتلا به کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

تقریبا دو هفته‌ای‌ است که این شاعر با ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. وقتی جویای احوالش می‌شویم، چندان به سختی سخن می‌گوید که ادامه احوال‌پرسی را به یکی از بستگانش واگذار می‌کند.

یکی از بستگان سیدعلی صالحی که این روزها مشغول مراقبت از او است، درباره وضعیت جسمی این شاعر می‌گوید: اکنون هفته دوم بیماری‌شان است، یعنی آغاز ابتلا تقریبا از جمعه دو هفته پیش بود. دو روز پیش کمی حال‌شان خوب نبود، اما دیروز و امروز سرحال‌تر هستند و می‌توانند راه بروند و کارهای‌شان را انجام دهند.

او همچنین با بیان این‌که ریه سیدعلی صالحی در جریان ابتلا به کرونا درگیر نشده، اظهار می‌کند: وضعیت‌شان رو به بهبود بوده. اما همچنان باید استراحت کنند. پزشکان گفتند که ایشان را به خانه بیاوریم چون محیط بیمارستان خیلی امن نیست و در خانه از ایشان مراقبت شود.

سیدعلی صالحی در مردادماه سال گذشته (۱۳۹۹) نیز در پی سکته قلبی زیر تیغ جراحی رفته بود.

سیدعلی صالحی متولد یکم فروردین ۱۳۳۴ در ایذه استان خوزستان است.

لیالی… لا، منظومه‌ها، پیشگو و پیاده شطرنج، مثلثات و اشراق‌ها، نامه‌ها، نشانی‌ها، عاشق شدن در دی ماه، مُردن به وقت شهریور، آسمانی‌ها، رؤیای قاصدک غمگینی که از جنوب آمده بود، سفر بخیر مسافر غمگین پنجاه و هشت، آخرین عاشقانه‌های ری‌را ، ساده بودم، تو نبودی، باران بود، دیر آمدی ری‌را، دعای زنی در راه که تنها می‌رفت، دریغا مُلا عمر، چیدن محبوبه‌های شب، از آوازهای کولیان اهوازی، یوماآنادا، سمفونی سپیده‌دم، قمری غمخوار در شامگاه خزانی، زیارت‌نامهٔ مرغ سحر و همخوانی دختران خردادماه، رد پای برف تا بلوغ کامل گل سرخ، عاشقانه‌های بعد از گرگ، اشاره به دریا پیش از زوال بزرگ، چند رؤیا مانده تا طلوع رنگین‌کمان، زندگی کن بگذار دیگران هم زندگی کنند، ما نباید بمیریم، رؤیاها بی‌مادر می‌شوند، نگران نباش همه چیز درست خواهد شد، پنهانی چند شعر عاشقانه برای دو سه نفر، شبانه‌ها در غیاب احمد شاملو، انیس آخر همین هفته می‌آید، نثار نامِ کوچکِ تو، آهوی الوداع به موسمِ زایمان آب، شازده کوچولوی فال‌فروش میدان راه‌آهن، گل رُز در سفر به ستارهٔ شمالی، کتاب کوچک معصومیت و امید، پرده را کنار بزن در پایان عشق پیروز است، این شفا برسد به دست مجروح‌ترین رؤیاها، زن در سایه چهره‌اش را نشان می‌دهد، دعوت به دعای عهد زنان، دختر ویولن‌زن در کوچه‌های برفی آذرماه، منشور شعر حکمت، گزارش به نازادگان و سرود روح بزرگ از جمله کتاب‌های او هستند.

وضعیت سیدعلی صالحی پس از ابتلا به کرونا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین