کد خبر: ۷۳۵۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

ترافیک سنگین و بارش باران در محورهای شمالی

مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری از ترافیک سنگین در محورهای منتهی به استان‌های شمالی بخصوص در محور چالوس و آزادراه تهران- شمال در محدوده شهرستانک خبر داد.
ترافیک سنگین و بارش باران در محورهای شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

ایمان محرابی نیا با اشاره به بارش باران در بخش عمده‌ای از کشور و لغزندگی و نبود دید کافی برای رانندگان و همچنین لزوم توجه بیشتر رانندگان به اصول رانندگی ایمن از آن‌ها خواست نسبت به تخلفات خطرآفرین و از جمله انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کرده و تجهیزات ایمنی کافی را به همراه داشته باشند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ۲۳۰۰ دستگاه سامانه تردد شمار برخط و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به صورت عادی جریان دارد.

محرابی نیا در خصوص جاده‌ها و محورهای مسدود کشور نیز گفت: در حال حاضر جاده فرعی شمشک- دیزین، محور رویان- بلده در استان مازندران، جاده خرم‌آباد- پل دختر، محور شهداد- نهبندان، محور رامیان- اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان و محور رباط پشت بادام- بیاضه در استان یزد، به دلیل نبود ایمنی کافی در مسیر مسدود است.

مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌ها در خصوص پر ترافیک‌ترین آزادراه‌های کشور نیز گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه کرج- تهران با ۱۳۴ هزار تردد، آزادراه تهران- کرج با ۱۲۵ هزار تردد و آزادراه کرج‌- قزوین با ۱۱۵ هزار تردد ثبت شده است.

وی افزود: میزان تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه روز گذشته بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد دستگاه‌های تردد شمار فعال در جاده‌ها، نسبت به روز قبل ۴/۷ درصد افزایش نشان می‌دهد، ضمن اینکه در این مدت سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۴/۷ درصد بوده و بیشترین تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ صبح ثبت شده است.

محرابی نیا درباره وضعیت جوی جاده‌ها اظهار داشت: در حال حاضر در محورهای شمالی بارش باران داریم.

وی همچنین از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، زنجان، گیلان، مازندران، تهران، قم، سمنان، گلستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، همدان و مرکزی خبر داد.

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های شمال تصریح کرد: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر تردد نسبتاً روان در مسیر رفت و برگشت آزادراه قزوین- رشت و همچنین محورهای هراز و فیروزکوه را نشان می‌دهد.

محرابی نیا با اشاره به ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر رفت و برگشت حدفاصل بیلقان تا آدران از بروز ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال در محدوده شهرستانک نیز خبر داد.

مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌ها همچنین از بروز ترافیک سنگین در محور قدیم و آزادراه تهران - پردیس و بالعکس در محدوده جاجرود خبر داد و از رانندگان خواست با مراجعه به سامانه مرکز مدیریت راه‌ها به نشانی: www.۱۴۱.ir یا تماس با شماره تلفن ۱۴۱ از وضعیت راه‌های کشور پیش از سفر مطلع شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین