کد خبر: ۷۳۵۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

دستگیری ۲۶۶ سارق حرفه‌ای در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستگیری ۲۶۶ سارق در طرح کاشف پلیس آگاهی خبر داد.
دستگیری ۲۶۶ سارق حرفه‌ای در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح کاشف گفت:‌ این پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی بود که با محوریت مقابله جدی با سرقت انجام شد. در این طرح ۲۶۶ سارق کیف قاپ، سارق منزل، سارق اماکن، مغازه و سارق خودرو و موتور سیکلت که عمده آنان حرفه‌ای بودند دستگیر شدند که از این تعداد ۱۶۹ نفر از آنها دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح ۵۶ باند سرقت متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند، گفت:‌ سارقان دستگیر شده تاکنون به ۲۶۸۵ فقره سرقت اعتراف کردند و تحقیقات از آنان همچنان ادامه دارد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به شناسایی و دستگیری یک باند آدم ربایی در این طرح نیز گفت: اعضای این باند که از اتباع افغانستانی بودند کودک ۹ ساله یک تاجر افغانستانی را ربوده و در قبال آزادی آن ۴۰۰ هزار دلار درخواست کرده بودند که با درایت ماموران پلیس آگاهی اعضای این باند دستگیر و این کودک به آغوش خانواده‌اش برگردانده شد.

رحیمی درباره دیگر پرونده‌های مهم کشف شده در این طرح نیز گفت:‌ فردی در اتوبان های همت، حکیم، امام علی و... خودروهایی با راننده زن را تعقیب کرده و به بهانه اینکه خودروی آن ها دودزا و دارای نقص فنی است، آن ها را متوقف می‌کرد. اما با توقف خودرو و به زور و با تهدید چاقو به این افراد تعرض و دست درازی کرده بود. که این فرد نیز دستگیر شد و تا کنون شش شاکی آن که همگی زن هستند مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

رییس پلیس پایتخت، دستگیری باند ۹ نفره سرقت گوشی و کشف ده‌ها تلفن همراه؛ انهدام باند سه نفره سارقان مسلح، انهدام باند پنج نفره سرقت از کافی نت ها و ... را نیز از دیگر کشفیات مهم این طرح برشمرد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲۸ نفر از محکومان متواری در حوزه سرقت نیز دستگیر شدند، گفت:‌ مقابله با سرقت با جدیت از سوی پلیس ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین