کد خبر: ۷۳۵۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
امسال صندلی دستیاری جراحی در برخی از استان‌ها خالی مانده

در بعضی از استان‌ها حتی یک جراح قلب نداریم

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در بعضی از استان‌ها حتی یک جراح قلب نداریم و دور از انتظار نیست که این رشته در کشور رو به انقراض برود.
در بعضی از استان‌ها حتی یک جراح قلب نداریم
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در مراسم روز جهانی رادیولوژی و تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت رادیولوژی که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، ضمن یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت، افزود: از اعضای انجمن رادیولوژی قدردان هستم که در این جلسه حضور داشته باشم و این دیدارها خیلی ارزشمند است و لازم است از اعضای انجمن در دوران کرونا، تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: ما هنوز درگیر کرونا هستیم و تست‌ها زیاد قابل اطمینان نیستند و تصمیم پزشک با استفاده از سی تی انجام می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر خدمات ارزنده رادیولوژیست‌ها در پاندمی کرونا، افزود: مشکلات در جامعه پزشکی همیشه وجود داشته و لازم است که هر جایی حضور داریم، می‌بایست برخی از این مشکلات را بازگو کرد. به طوری که یکی از مشکلات جامعه پزشکی، عدم اقبال از خالی شدن صندلی‌های دستیاری است و معلوم نیست همه آنهایی که حضور می‌یابند، بمانند.من این مشکلات را به مسئولین ارشد و مجلس شورای اسلامی انعکاس داده ام، زیرا نگرانی جدی است. امسال صندلی دستیاری جراحی در برخی از استان‌ها خالی مانده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که رشته جراحی قلب در کشور رو به انقراض است، گفت: در بعضی از استان‌ها حتی یک جراح قلب نداریم و دور از انتظار نیست که این رشته در کشور رو به انقراض برود.

جان بابایی از رادیولوژی به عنوان رشته مادر نام برد و افزود: البته دور نیست که صندلی‌های رادیولوژی هم خالی بشود. سختی‌های این رشته‌ها باعث شده که اقبال برای دستیاری کم شود، شاید خیلی‌ها برای رشته پزشک عمومی سر و دست بشکنند، اما برای دستیاری با مشکل مواجه هستیم و این نگران کننده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، بر واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی تاکید و تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم تعرفه‌ها را واقعی ببینیم، این مشکلات پابرجا خواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین