کد خبر: ۷۳۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

تصاویر| لایروبی و پاکسازی کانال‌های تهران بعد از باران

پاکسازی و لایروبی انهار و کانال‌های آب سطح شهر تهران از فعالیت‌های مداوم شهرداری‌های مناطق کلانشهر تهران است که با توجه به آغاز فصول بارشی سال، این عملیات به صورت جدی‌تر انجام می‌شود عملیات لایروبی، و پاکسازی انهار و کانال‌های آب سطح مناطق شهر تهران برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در بارش‌های پاییزه میباشد که توسط عوامل خدمات شهرداری تهران صورت می‌گیرد.
تصاویر| لایروبی و پاکسازی کانال‌های تهران بعد از باران
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بارندگی امروز در پایتخت گفت: با لایروبی و رسوب برداری‌هایی که در کانال‌های اصلی جمع‌آوری آب انجام شده، تهران آمادگی مواجهه با هر میزان بارندگی را دارد. اصغر عطایی درباره آمادگی پایتخت برای مواجهه با نخستین باران پاییزی اظهارداشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، همه مناطق به صورت یکپارچه مسیل‌ها و کانال‌های جمع‌آوری آب‌ها را به طول ۵۳۰ کیلومتر و انهار فرعی به طول ۱۰هزار کیلومتر را لایروبی و رسوب برداری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پنج طرح لایروبی و رسوب‌برداری در تهران انجام شده است، افزود: زمان بارندگی، واریزه‌های همراه با آب به پایین دست می‌آید و شن و لای وارد حوضچه‌ها می‌شود، حوضچه‌ها نیز تخلیه و پاکسازی شده‌اند، در حال حاضر مسیل‌ها و کانال‌ها کاملا آمادگی هر بارندگی را دارد.

وی بیان کرد: این بارندگی از غرب و جنوب غربی آغاز شده است و از شب گذشته نیرو‌های شهرداری در حال آماده‌باش بودند، تاکنون از تجمع و آبگرفتگی گزارشی اعلام نشده است البته کانال‌ها و مسیل‌های اصلی دچار آبگرفتگی نمی‌شوند. همچنین مشارکت شهروندان در این خصوص با عدم تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در انهار و مسیل‌های آب از بروز آب گرفتگی به ویژه در فصل بارندگی بسیار موثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین