کد خبر: ۷۳۶۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

هشدار به دستگاه‌ها درباره برای دورکاری مادران

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: به مدت دو هفته نظارت خود را بر عملکرد دستگاه‌ها خواهیم داشت تا ببینیم تا چه اندازه خود را مکلف به اعطای دورکاری به این دسته مادران می‌دانند.
هشدار به دستگاه‌ها درباره برای دورکاری مادران
آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه قاسمپور در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «پس از مصوبه جدید ستاد ملی کرونا و اعلام سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر لغو دورکاری، مشکلات عدیده‌ای برای مادرانی که دارای فرزند کمتر از شش سال و دبستانی بودند ایجاد شد. البته مطابق مصوبه هیات وزیران، این دسته از مادران می‌توانند در صورت قبول دستگاه اجرایی از شرایط دورکاری استفاده کنند اما اغلب دستگاه‌ها با درخواست این زنان موافقت نمی‌کنند.

از این جهت بود که اواخر هفته گذشته نامه‌ای به رئیس‌جمهور از طرف فراکسیون زنان ارسال کردیم و متذکر شدیم که لازم است این دسته از زنان از شمول مصوبه ستاد کرونا خارج شوند و دستگاه‌ها مکلف باشند آنها را دورکار کنند. پس از آن طی اعلام رسانه‌ای سازمان اداری و استخدامی کشور، این سازمان مجدد بر همان مصوبه هیات وزیران استناد کرده و معتقد بود که زنان می‌توانند از آن مصوبه برای شرایط دورکاری استفاده کنند اما این مصوبه به هیچ عنوان دستگاه را مکلف نمی‌کند و از همین رو نیز مشکلی از این مادران حل نخواهد شد.

با این وجود با توجه به ادعای صورت‌گرفته به مدت دو هفته، نظارت خود را بر عملکرد دستگاه‌ها خواهیم داشت تا ببینیم تا چه اندازه خود را مکلف به اعطای دورکاری به این دسته مادران می‌دانند.»

بر اساس این گزارش چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهوری خواستار شدند همچنان مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال و فرزند دبستانی از دورکاری استفاده کنند.

در بخشی از این نامه آمده است: «احتراماً پس از مصوبه جدید ستاد ملی کرونا و اعلام سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر لغو دورکاری، با توجه به کلی‌بودن این لغو و در نظر نگرفتن شرایط مادران شاغلی که فرزند زیر شش سال یا دبستانی دارند، مشکلات عدیده‌ای برای این دسته مادران ایجاد شده و در همین زمینه مراجعات مردمی به دفتر نمایندگان صورت گرفته است.

ضمن آن‌ که علیرغم اعلام رسانه‌ای معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مبنی بر تداوم دورکاری برای این دسته از مادران، شاهد عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین