کد خبر: ۷۳۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

فیلم| سمور آبی سر از تالاب «کانی برازان» درآورد

رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: بعد از آبگیری، بازگشت و حیات مجدد به بهشت پرندگان ایران، سمور آبی در تالاب «کانی برازان» مشاهده و ثبت شد.
فیلم| سمور آبی سر از تالاب «کانی برازان» درآورد
آفتاب‌‌نیوز :

فاروق سخنور رئیس اداره محیط زیست مهاباد اظهار کرد: در پی خشکسالی‌های امسال ٧٠ درصد تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد خشک شده بود بنابراین در مهر ماه امسال حدود ٣ میلیون مترمکعب حق آبه از سد مهاباد به تالاب رسید و موجب سرزندگی آن شد.

سخنور افزود: اکنون در حیات مجدد تالاب، "شنگ" یا سمور آبی از خانواده راسو‌ها که در تالاب مشاهده شده است، این جانور در اطراف رودخانه‌ها، نهرها، کانال‌های آبیاری، دریاچه‌ها و تالاب‌ها با پوشش گیاهی مناسب زیست می‌کند.

وی اضافه کرد: این جاندار دارای بدنی دراز و نسبتا باریک و دم بلند و سر مسطح، پوزه کوتاه و رنگ قهوه‌ای بوده و طول بدن آن تا ۷۵سانتی متر و طول دم آن تا ۵۰سانتی متر هم می‌رسد.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد همچنین بیان کرد: در تالاب کانی برازان تاکنون گونه‌های بسیار نادری شامل «اردک مرمری»، «طاووسک»، «کرکس مصری»، «اردک سرسفید»، «اردک بلوطی» و «خروس کولی» که در سطح جهانی در زمره پرندگان حمایت شده و تحت حفاظت کامل قرار دارند هم مشاهده شده که نشان دهنده موقعیت و شرایط بسیار خوب این مکان برای حضور انواع پرندگان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین