کد خبر: ۷۳۶۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲

نتیجه یک نظرسنجی؛ پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در رقابت دوباره

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برنامه های خود را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نکرده است، اما در موقعیت خوبی برای رقابت دوباره با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد و حتی می تواند در مقابل او پیروز شود.
نتیجه یک نظرسنجی؛ پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در رقابت دوباره
آفتاب‌‌نیوز :

یک نظرسنجی که توسط کالج امرسون منتشر شد، نشان می‌دهد ترامپ در یک رقابت انتخاباتی فرضی، بایدن را شکست می دهد. در حالی که در این نظرسنجی نه ترامپ و نه بایدن مورد حمایت اکثریت رای دهندگان قرار ندارند، رئیس جمهوری سابق آمریکا با دو امتیاز از رئیس جمهوری فعلی جلوتر است.

به گزارش نیوزویک، آخرین داده های نظرسنجی امرسون نشان می دهد که ۴۵ درصد از رای دهندگان آمریکایی از ترامپ حمایت می کنند در حالی که تنها ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به جو بایدن رای می دهند. در همین حال، ۱۱ درصد از رای دهندگان اعلام کردند که می خواهند به "فردی دیگر" رای دهند و یک درصد نیز اعلام کردند هنوز تصمیمی نگرفته اند.

از آخرین نظرسنجی امرسون در اوایل ماه سپتامبر، فاصله بین ترامپ و بایدن کمی افزایش یافته است. نظرسنجی قبلی نشان داد ترامپ تنها با یک درصد از بایدن پیشتاز است. از طرف دیگر اکثر رای دهندگان در نظرسنجی پیشین از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات حمایت می کردند. در نظرسنجی پیشین، ترامپ ۴۷ درصد آرا و بایدن ۴۶ درصد آرا را کسب کرده بود.

نظرسنجی امرسون همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت بایدن همچنان درحال کاهش است و میزان مخالفت با او روندی صعودی دارد. در ماه سپتامبر، ۴۶ درصد از رای دهندگان بایدن را تایید می کردند در حالی که ۴۷ درصد مخالف وی بودند.

اکنون در ابتدای ماه نوامبر، تنها ۴۱ درصد از رئیس جمهوری آمریکا حمایت کردند و نیمی از آنها (۵۰ درصد) با وی مخالف هستند. محبوبیت بایدن در میان رای دهندگان سیاه پوست بیشترین کاهش را داشته است.

اگرچه ترامپ تاکنون به صورت رسمی برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام آمادگی نکرده است اما متحدان او معتقدند وی بار دیگر در انتخابات شرکت خواهد کرد.

ترامپ در مصاحبه با رسانه های مختلف آمریکایی به صورت غیر مستقیم به بازگشت خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با کاهشی ۵ درصدی به ۴۲ درصد رسیده است؛ موضوعی که از تغییر دیدگاه آمریکایی ها به دلایل مختلفی از جمله نحوه مدیریت ضعیف همه گیری کرونا، مشکلات اقتصادی و خروج مسئولانه وی از افغانستان حکایت دارد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، محبوبیت بایدن به پایین ترین سطح در دوران دولت وی رسیده است و بنابر نظرسنجی جدید گالوپ (۴۲ درصد) و کالج گرینول (۳۷ درصد) میانگین محبوبیت وی به حدود ۴۳ درصد رسیده است.

این نتایج در نظرسنجی دیگری نیز که تارنمای هیل به اتفاق موسسه هریس ایکس انجام داده تا حدی تایید می شود. بر اساس نتایج به دست آمده در این نظرسنجی میزان مقبولیت بایدن به عنوان رئیس جمهور با کاهشی ۵ درصد به ۴۲ درصد رسیده است.

در حالی که دلایل کاهش محبوبیت بایدن بیشمار است و از جمله شامل کاهش اعتماد به دولت او در مدیریت همه گیری و خروج نیروهایش از افغانستان می شود یکی از بزرگترین دلایل این کاهش این است که به باور آمریکایی ها مشکلات بزرگ اقتصادی موضوعی است که دولت بایدن به اندازه کافی در آن متمرکز نشده است.

به نوشته سی ان ان، محبوبیت بایدن در حوزه اقتصادی هم پای کاهش کلی محبوبیت او در حوزه های مختلف پیش می رود. میزان محبوبیت شغلی بایدن در مدیریت اقتصاد به پایین ترین سطح یعنی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد درصد رسیده که تا همین اوایل تابستان امسال بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین