کد خبر: ۷۳۶۱۸۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
جمهوری‌خواهان آمریکا در مسیر بازگشت به ریاست جمهوری

افزایش احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید در ۲۰۲۴| سه سناریو پس از نامزدی ترامپ

به نظر می‌رسد مسیر پیش رو برای جمهوری‌خواهان روشن و موفقیت‌آمیز است. درس بزرگ انتخابات اخیر فرمانداری‌ها این بود: امریکا کماکان یک کشور راست میانه است و این یکی از مواردی است که دموکرات‌های در معرض خطر آن را نادیده می‌گیرند و نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند.
افزایش احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید در ۲۰۲۴| سه سناریو پس از نامزدی ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه "نشنال اینترست" در مقاله‌ای با اشاره به پیروزی‌های چشمگیر اخیر جمهوری‌خواهان در انتخابات فرمانداری‌های امریکا، این موضوع را زنگ خطری برای دموکرات‌ها می‌داند و می‌نویسد: دموکرات‌ها نسبت به پیروزی‌های پیشین خود در انتخابات از خود راضی شده بودند. امسال آنان بار دیگر سعی کردند در برابر "دونالد ترامپ" رقابت کنند. او به حریف مورد علاقه آنان تبدیل شده است. او به تنهایی به دموکرات‌ها کمک کرد تا اکثریت کرسی‌ها در مجلس نمایندگان را کسب کنند و کاخ سفید و منصب ریاست‌جمهوری را از آن خود سازند. با این وجود، به نظر می‌رسد اخراج ترامپ از توئیتر نعمتی برای جمهوری‌خواهان بوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نزاع میان دموکرات‌ها بر سر برنامه‌های زیرساختی و هزینه‌های اجتماعی در کنگره نیز برای جمهوری‌خواهان مفید بوده است. اینکه "جک سیاتارلی" نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات فرمانداری در نیوجرسی پیشتاز بوده و "فیل مورفی" فرماندار دموکرات را پشت سر گذاشته برای دموکرات‌ها حتی از پیروزی "گلن یانکین" در انتخابات فرمانداری ویرجینیا نیز نگران‌کننده‌تر است.  سیاتارلی روی موضوع مدارس، مالیات و اقتصاد کار می‌کرد؛ همین دستور کار در ویرجینیا نیز جواب داد.

تلاش دموکرات‌ها برای به تصویر کشیدن "یانکین" در ویرجینیا به عنوان گرگی در لباس میش و شخصی که ترامپ او را هدایت می‌کند شکست خورد. یانکین کارزار موثری را مدیریت کرد و از ترامپ فاصله گرفت. علیرغم آنکه جمهوری‌خواهان برنده واقعی انتخابات فرمانداری اخیر بودند چندان واضح نیست که ترامپ عامل موثری در این مسیر بوده است یا خیر. یانکین نشان داد که چهره‌ای مشابه ترامپ، اما میانه‌روتر از او می‌تواند موفق شود. یانکین یک‌شبه به عنوان نامزدی معتبر برای انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی ظاهر شده است. برخلاف سیاستمداران سرسخت و با سابقه‌ای مانند سناتور "مارکو روبیو" یا "مایک پمپئو"، یانکین سیاستمداری حرفه‌ای نیست".

افزایش احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید در ۲۰۲۴| سه سناریو پس از نامزدی ترامپ

"طرح موضوع نظریه انتقادی نژاد و آموزش آن در مدارس دولتی به نقطه قوتی برای یانکین تبدیل شد. برای طرفداران آموزش این نظریه -که دموکرات‌ها را شامل می‌شود- این نظریه چارچوبی مهم برای درک نقشی است که نژادپرستی سیستماتیک در گسترش تبعیض و محدودیت ایفا می‌کند. برای مخالفان که یانکین و جمهوری‌خواهان را شامل می‌شود، اما نقشه‌ای توطئه‌آمیز است که هدفی جز گمراهی ایدئولوژیک جوانان آمریکایی و دور کردن آنان از کشورشان و تاریخ آن ندارد. یانکین تازه‌کار است اما پرهیجان ظاهر شده و به هر حال یک برنده اثبات شده است.

مسیر پیش رو برای جمهوری‌خواهان روشن است. تمرکز آنان بر روی جنگ فرهنگی علیه چپ‌ها در امریکا و فرهنگ چپ به ویژه نظریه انتقادی نژاد خواهد بود. آنان در این نبرد جسورتر خواهند شد و دموکرات‌ها هم اکنون در موقعیت تدافعی هستند. بهترین دفاع اغلب یک حمله خوب است. اینکه آیا بایدن آن را بپذیرد یا توان‌اش را داشته باشد، پرسشی است که فعلا بی‌پاسخ مانده است. سرنوشت او با مانور فعلی‌اش در کنگره رقم خواهد خورد. اگر نمایندگان دموکرات نتوانند لایحه بازسازی زیر ساخت‌ها را تصویب کنند چه رسد به برنامه‌های اجتماعی بیشتر، در ماه‌های آینده با هجمه بیشتری در مقایسه با پیروزی اخیر جمهوری‌خواهان مواجه خواهند شد.

ترامپ در سال ۲۰۲۴ نامزد می‌شود؛ چرا هنوز وحشت نکرده‌ایم؟! 

افزایش احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید در ۲۰۲۴| سه سناریو پس از نامزدی ترامپ

سه سناریو پس از نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

نشریه "نیوزویک" نیز در مقاله‌ای با هشدار نسبت به پیامد‌های نامزدی احتمالی ترامپ برای رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ می‌نویسد: ترامپ در سال ۲۰۲۴ بار دیگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد خواهد شد. این موضوع به احتمال زیاد کشور ما را به لبه پرتگاه خواهد کشاند. امریکا در حال گذر از بزرگترین بحران سیاسی خود از زمان جنگ داخلی به این سو است. در سه تا چهار سال آینده احتمال وقوع خشونت‌های دسته‌جمعی، کاهش اقتدار فدرال ایالت‌ها و تقسیم کشور به مناطق متخاصم قرمز (جمهوری‌خواهان) و آبی (دموکرات‌ها) وجود دارد. این توصیفی اغراق‌آمیز از وضعیت امریکا نیست".

به سه نتیجه احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نگاه کنید؛ شاید در آن زمان شما نیز موافق باشید که زمان وحشت‌زده‌شدن فرا رسیده است. یکی از نتایج احتمالی آن است که ترامپ نامزد شده و در انتخابات ۲۰۲۴ متحمل شکست شود. در آن صورت باید دید واکنش جمهوری‌خواهان چه خواهد بود. شورش طرفداران ترامپ در کنگره در سال گذشته را به یاد داریم. اکثریت جمهوری‌خواهان، علیرغم اعلام پذیرش نتیجه پیروزی بایدن در انتخابات توسط "مایک پنس"، معاون ترامپ، هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند.

حال فرض کنید اگر "کامالا هریس" معاون بایدن نامزد دموکرات‌ها پیروز میدان شود، واکنش جمهوری‌خواهان چه خواهد بود؟ احتمال دوم برنده شدن ترامپ است که بسیار ناخوشایند خواهد بود. در این سناریو آرا نزدیک به هم خواهند بود. در سال ۲۰۲۲ میلادی، بایدن ۵۲.۳ درصد از آرای عمومی را کسب کرد، اگر او ۵۲ درصد آرا را کسب می‌کرد احتمال باخت‌اش وجود داشت. کارشناسان معتقدند در صورت برد ترامپ شاهد افزایش خطر نابودی دموکراسی امریکایی خواهیم بود.

افزایش احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید در ۲۰۲۴| سه سناریو پس از نامزدی ترامپ

سومین و خطرناک‌ترین سناریو، اما آن است که ترامپ با استفاده از قدرت و اهرم‌های تازه‌ای که جمهوری‌خواهان برای لغو نتایج به دست آورده‌اند به طور غیرقانونی برنده شود؛ اهرم‌هایی شامل اعلام نتیجه برنده انتخابات توسط قانونگذاران. این وضعیت کامالا هریس را در موقعیت ناامیدکننده‌ای قرار می‌دهد یا تایید انتخابات دزدیده شده در امریکا و بازگشت فاجعه‌بار ترامپ یا تلاش برای لغو آن. پس از آن، میلیون‌ها نفر برای اعتراض به کودتای ترامپ یا ضدکودتای هریس به خیابان‌ها خواهند آمد. جمهوری‌خواهان ۲۴ قانون ایالتی تازه را برای مداخله در نتیجه انتخابات بعدی تصویب کرده‌اند. این تهدیدی واقعی است. هر سه نتیجه احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ احتمال خشونت و تخریب نظام حکومتی امریکا را افزایش خواهند داد. به احتمال زیاد دموکرات‌ها اکثریت کنگره را در انتخابات پیش رو از دست خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
20
2
هر ...می خواد بیاد غرب پرستان رو سیاه شده اند فقط اتکا به خدا و داخل کشور باید باشد
مرگ بر ترامپ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
14
2
سر وحشي بازي كه خودش و طرفدارهايش در اوردند شوراي نگهبان امريكا رد صلاحيت مي كند البته تا ان موقع تير غيب الهي وجود منحوسش را به درك واصل نكرده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
شاید این تیر غیب الهی قبلش خیلی های دیگه رو به ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
4
18
درود بر ترامپ راستگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
ان شاء ا... با همان محشور شی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
2
8
برگرد مرد بزرگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
11
با عملکرد ضعیف بایدن در این یکسال، اگر ترامپ کاندیدا بشه، به احتمال قوی رای میاره.
یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
4
وقتی به رای اعتماد بسیاری شجاعت لازم برای عبور از حداقل چهارچوبها  در جهت بهبود زندگی مردم کشور ودیگر کشورهابه نام حفظ دمکراسی نداشتیم  بازگشت به قبل وحتی  برای ایجاد جهش پیش رو غریب نیست که شاید تنها راه حل  پیش رو  باشد.
ایا دمکراسی را میتوان با حفظ قوانین موجود برابر دانست
حقیقاتا دمکراسی چیست فقط حفظ ازادی یا استفاده از حد اکثر امکانات برای یک تغییر بزرگ اما در چه جهتی ؟  در جهت بهبود زندگی مردم یک کشور وجهانی شدن ان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
2
1
آفتاب اگه راست میگی خبر ...بایدن موقع سخنرانی پخش کن وقتی یه بلند پایه شون نمی تونی جلوی باد شکمش بگیره چه انتظاری از انها داری.
می دونم پخش نمی کنی چون به مذاقت خوش نمی یاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
7
چه خوب میشه دوباره باید ماست ها را کیسه کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین