کد خبر: ۷۳۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
تبلیغات

مهمترین نکات برای خرید قهوه عمده

اگر شما مصرف‌کننده حرفه‌ای قهوه هستید یا مدیریت کافی‌شاپ، هتل یا رستوران را بر عهده دارید و خرید قهوه عمده برای شما به یک دغدغه تبدیل‌شده است، در این مقاله با ما همراه باشید. قهوه یکی از دانه‌های خوش عطر جهان است. روش استفاده از قهوه تقریبا با تمام میوه‌ها متفاوت است؛ زیرا قسمت اصلی برای تولید این نوشیدنی خوش عطر و خوش‌طعم دانه‌های آن است.
مهمترین نکات برای خرید قهوه عمده
آفتاب‌‌نیوز :

به عبارت ساده‌تر، ما معمولا از میوه قهوه استفاده نمی‌کنیم، بلکه میوه را شکافته، دانه را خارج کرده و تفت می‌دهیم. افرادی که به‌صورت حرفه‌ای قهوه مصرف می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که قهوه انواع و طعم‌های مختلف دارد. شباهت تمام قهوه‌ها این است که برای تولید پودر اصلی قهوه باید دانه‌های خام یا تفت داده‌شده آن را آسیاب کنیم. کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها پذیرای مهمان‌های زیاد با سلایق و ذائقه متفاوت هستند. به همین دلیل، خرید قهوه عمده برای آن‌ها یک مزیت به‌حساب می‌آید.

معرفی انواع دانه قهوه

عربیکا: محبوب‌ترین دانه قهوه در جهان قهوه عربیکا است. خاستگاه اصلی این دانه خوش عطر اتیوپی و بخش شمال افریقا بوده است. دلیل نام‌گذاری این قهوه به نام عربیکا به دلیل استقبال فراوان اشراف عربستان در قرن هفتم از این دانه خوش عطروطعم بوده است. قهوه عربیکا بیش از ۶۰ درصد مصرف قهوه جهان را به خود اختصاص می‌دهد. این قهوه بسیار دلپذیر است و طعم تلخ ندارد.

ربوستا: این قهوه نیز محصول صحرای افریقا است و از نظر محبوبیت در جایگاه دوم قرار دارد. امروزه علاوه‌بر صحرای بزرگ آفریقا در اندوزی نیز کشت می‌شود. اگر مشتری خرید قهوه عمده از نوع ربوستا هستید باید بدانید این دانه بسیار تلخ است و کافئین بسیار بالایی دارد. برای اینکه طعم این دانه لذیذتر شود معمولا با سایر مواد یا قهوه عربیکا ترکیب می‌شود.

لیبریکا: این قهوه بومی منطقه لیبریا در آفریقا است؛ اما امروزه در برخی کشور‌های آسایی مانند اندونزی، فیلیپین و مالزی نیز کشت می‌شود. طعم این قهوه بسیار خاص بوده و حالت دودی دارد.

اکسلسا: این دانه بومی مناطق جنوب شرقی آسیا است و شباهت بسیار زیادی به دانه‌های لیبریکا دارد. طعم این دانه منحصربه‌فرد بوده و مزه‌ای بین تلخ و ترش دارد. عطر و کافئین موجود در این دانه‌ها در مقایسه با سایر قهوه‌ها کمتر است. ترکیب این دانه با سایر نمونه‌های قهوه می‌تواند طعم بی‌نظیری ایجاد کند.

عوامل موثر بر قیمت قهوه سیراف

مهمترین نکات برای خرید قهوه عمده

قیمت دانه‌های قوه به‌صورت رست شده، پودر شده یا خام متفاوت است. مهمترین عاملی که می‌تواند بر قیمت دانه‌های قهوه تاثیر بگذارد محل کشت آن است. همان‌طور که می‌دانید علاوه‌بر افریقا و جنوب شرق آسیا، برخی کشور‌های آمریکایی لاتین از جمله پرو، برزیل و گواتمالا نیز در کشت و عرضه دانه‌های قهوه فعالیت می‌کنند؛ بنابراین، کیفیت دانه عامل موثری در تعیین قیمت آن‌ها به‌حساب می‌آید.

قهوه عربیکا محبوب‌ترین قهوه جهان است. طعم لذیذ و کافئین کم موجود در آن موجب شده که عربیکا گران‌ترین نمونه در بازار جهانی باشد. اگر قصد خرید قهوه عمده دارید باید بدانید که قهوه عربیکا خالص و قهوه ربوستا خالص به ترتیب گران‌ترین و ارزان‌ترین نمونه‌های قهوه هستند. نوع بسته‌بندی، برند و مواد اضافی موجود در قهوه نیز عوامل دیگری هستند که در کاهش یا افزایش قیمت نهایی دانه‌های قهوه موثر هستند.

مهمترین نکات هنگام خرید قهوه عمده

در جهان بعد از آب، پرمصرف‌ترین نوشیدنی قهوه است؛ اما خرید قهوه یا دانه قهوه باکیفیت یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اساسی است. برای اینکه بتوانید قهوه مناسب تهیه کنید باید به یکسری نکات کلیدی توجه داشته باشید.

در گام اول قبل از خرید قهوه باید هدف خود از مصرف این ماده را مشخص کنید. برای مثال، اگر هدف شما از مصرف قهوه افزایش انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه است باید قهوه اسپرسو بخرید؛ اما اگر می‌خواهید در مهمانی‌های رسمی یا خانوادگی از این ماده استفاده کنید قهوه ترک یا فرانسوی انتخاب‌های بهتری خواهند بود.
سعی کنید همیشه قهوه را به‌صورت دانه تهیه کرده و سپس آن را آسیاب کنید؛ زیرا پودر‌های قهوه پس از مدتی کوتاه عطروطعم خود از دست می‌دهند.

عامل دیگری که هنگام خرید باید به آن توجه کنید دستگاهی است که برای آماده‌سازی قهوه از آن استفاده می‌کنید. اگر قهوه ساز معمولی دارید بهتر است قهوه ترک بخرید. اگر برای آماده کردن قهوه از فرنج پرس یا دستگاه قهوه ساز حرفه‌ای استفاده می‌کنید قهوه فرانسوی می‌تواند انتخابی ایده­آل باشد.

عامل دیگری که هنگام خرید قهوه عمده باید به آن توجه کنید میزان کافئین موجود در این دانه‌ها است. رابطه‌ای مستقیم بین میزان کافئین و تلخی قهوه وجود دارد. به عبارت ساده‌تر، قهوه‌های تلخ‌تر میزان کافئین بالاتری دارند. اگر نمی‌خواهید قهوه شما تلخ باشد حتما دانه‌های عربیکا تهیه کنید؛ اما اگر می‌خواهید هنگام خوردن قهوه کمی تلخی در دهان احساس کنید می‌توانید هنگام آسیاب کردن دانه‌های عربیکا کمی ربوستا به آن اضافه کنید.

اگر پودر قهوه می‌خرید مطمئن شوید این پودر کاملا صاف، نرم و یکدست است و هیچ ناخالصی در آن وجود ندارد.

در انتها نیز به برند، نوع بسته‌بندی و کشوری تولیدکننده دانه‌های قهوه توجه کنید. این عوامل در تعیین کیفیت نهایی قهوه موثر هستند؛ و فراموش نکنید که حتما دانه‌های قهوه را از فروشگاه‌ها یا سایت‌های معتبر تهیه کنید.

سخن پایانی

مهمترین نکات برای خرید قهوه عمده

قهوه یکی از نوشیدنی‌های بسیار خوش‌طعم جهان است. آمار‌ها نشان می‌دهند که پس از آب بیشترین ماده‌ای که در جهان مصرف می‌شود، قهوه است. اگر قصد خرید قهوه عمده دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که دانه‌های این نوشیدنی خوش عطر از نظر کافئین و میزان تلخی به چهار دسته مختلف تقسیم می‌شوند.

عربیکا شیرین‌ترین و محبوب‌ترین نمونه قهوه در جهان است. البته، مقام تلخ‌ترین دانه قهوه به ربوستا می‌رسد؛ اما این دانه نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. برای اینکه طعم قهوه شما عالی باشد بهتر است که مقدار کمی از دانه‌های ربوستا را با دانه عربیکا مخلوط و آسیاب کنید.

منبع: قهوه سیراف

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین