کد خبر: ۷۳۶۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

کدام روغن‌های خوراکی سالم ترند؟

یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به وجود انواع روغن های خوراکی در بازار، گفت: در این بین روغن های گیاهی مایع از سایر روغن ها سالم ترند و استفاده آنها توصیه می شود.
کدام روغن‌های خوراکی سالم ترند؟
آفتاب‌‌نیوز :

لاله مظفری در خصوص روغن های خوراکی، بدترین نوع این روغن ها را روغن نباتی جامد عنوان کرد و افزود: استفاده از این روغن موجب افزایش التهاب بدن شده و عروق را ملتهب می کند.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از این نوع روغن موجب تشدید دیابت در افراد می شود، بنابراین مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از روغن های گیاهی مایع به عنوان سالم ترین روغن‌ها یاد کرد و افزود: هریک از این روغن ها اسیدهای چرب خاصی دارند و نیاز است در مصرف آن تنوع لازم رعایت شود.

وی افزود: بطور مثال روغن زیتون که سلطان روغن ها محسوب می شود اسید چرب امگا 9 بالایی دارد که موجب کاهش التهاب در بدن می شود، بنابراین نیاز است که برای تامین تمام اسیدهای چرب تنوع در روغن های مصرفی رعایت شود.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر اینکه هر روغن خوراکی برای موارد خاصی مصرف می شود، گفت: بطور مثال برخی روغن ها مخصوص سرخ کردنی هستند و باید از آنها در انجام همان کار استفاده کرد و نمی توان از روغن زیتون که به شدت در برابر حرارت مقاومت کمی دارد استفاده کرد.

وی افزود: همچنین برخی روغن ها برای استفاده در سالاد مناسب هستند و نباید در مصارف دیگر از آنها استفاده کرد.

مظفری با تاکید بر تهیه روغن خوراکی از مراکز معتبر گفت: روغن های تهیه شده باید حتما دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو باشند.

این کارشناس تغذیه بر میزان کم مصرف انواع روغن هم تاکید کرد و افزود: یک گرم روغن به اندازه 9 کیلوکالری انرژی دارد، بناراین حتی اگر بهترین روغن را هم در اختیار داشته باشیم نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین