کد خبر: ۷۳۶۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

فرمانده ستاد اقتصادی کیست؟

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که فرمانده ستاد اقتصادی چه کسی است؟ گفت: دولت قبل با ریل گذاری اشتباه بخشی از کسری بودجه خود را جبران کرد، برنامه وزارت اقتصاد برای جبران این اقدامات آسیب زا چه چیزی است؟
فرمانده ستاد اقتصادی کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و بعد از گزارش وزیر اقتصاد درباره بازار بورس در تذکری گفت: وزیر اقتصاد در گزارش خود به معلول ها اشاره کردند، اما باید به این نکته توجه کرد که بورس تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند قیمت گذاری دستوری، پیش بینی پذیری اقتصاد، انضباط پولی، امنیت سرمایه گذاری، افزایش تولید، کنترل نرخ ارز و تامین کسری بودجه است که باید توضیح داده شود برای ساماندهی این مسائل چه اقداماتی انجام گرفته است.

نماینده مردم محلات در مجلس ناهماهنگی در تصمیمات اقتصادی را آسیب زا خواند و گفت که باید مشخص شود که فرمانده ستاد اقتصادی چه کسی است؟ آیا وزیر امور اقتصادی است یا فرد دیگری است؟

سلیمی اضافه کرد: طبق اصل ۱۳۷ قانون اساسی، همه وزرا در برابر تمامی مشکلات مسئولیت دارند. سهامداران خرد در برابر سهامداران حقوقی همانند ماهی کوچک در برابر نهنگ هستند. باید مشخص شود دولت چه اقداماتی برای مدیریت و حمایت از سهامداران خرد انجام می دهد تا آنها اسیر نهنگ نشوند؟.

وی اظهار کرد: سازوکار وزارت اقتصاد برای نظارت، شفافیت و عدالت در بازار بورس چیست؟ دولت قبل با ریل گذاری اشتباه بخشی از کسری بودجه خود را جبران کرد. وزارت اقتصاد مشخص کند برای جبران این اقدامات آسیب زا چه برنامه ای دارد؟

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد تعادل عمومی در اقتصاد گفت: نمی توان بازار مسکن، طلا، ارز و فولاد را رها کرد و انتظار داشت بورس ساماندهی شود.

بابایی: باید از وزارت اقتصاد حمایت شود

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم حمایت از وزارت اقتصاد گفت که نباید سوء تدبیرهای دولت قبل به پای دولت سیزدهم نوشته شود.

علی بابایی در جلسه علنی امروز ( سه شنبه) و بعد از قرائت گزارش وزیر اقتصاد درباره بورس در تذکری گفت: ما اجازه نمی‌دهیم که شأن وزیر اقتصاد در تیم اقتصادی دولت کاهش یابد، وزیر اقتصاد باید پاسخگوی مجلس باشد. برخی از دولتمردان اظهاراتی درباره بازار بورس مطرح می‌کنند که روی این بازار تأثیر می‌گذارد و بهتر است که در اظهارات خود دقت بیشتری کنند تا باعث نوسان در بازار بورس نشوند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از وزارت اقتصاد گفت: سوء تدبیرهای دولت قبل نباید به پای دولت سیزدهم نوشته شود. کنترل تورم و بهبود بازار سرمایه از جمله موارد مهمی است که باید از طریق هماهنگی بین دولت و مجلس دنبال شود. همچنین باید سیاست‌های اقتصادی دولت جدید اطلاع‌رسانی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین