کد خبر: ۷۳۶۸۳۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

جدول| افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو

با بالا گرفتن نوسانات قیمتی در بازار خودرو قیمت آگهی‌های خودرو در سایت ها توافقی شده است و قیمت خودرو در نمایشگاه ها نیز از سایت ها جلو زده است.
جدول| افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو
آفتاب‌‌نیوز :

با اعلام قیمت‌های جدید از سوی سایپا و ایران خودرو بازار، از اولین ساعات روز دستخوش تغییر شرایط شد و روند افزایش حاکم بر بازار شدت گرفت.

از اواخر هفته گذشته تاکنون روند قیمت‌ها در بازار خودرو صعودی شده است به طوری که دنا توربو پلاس دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ از ۴۳۵ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته امروز به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است و دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ نیز از ۳۳۳ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته امروز به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است.

این افزایش قیمت افسارگسیخته بیشتر در بین خودرو‌های پراید موجود در بازار مشهود است به طوری که پراید ۱۱۱ از ۱۵۴ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته امروز به ۱۶۲ میلیون تومان رسیده است و پراید ۱۳۱ نیز در این مدت ۲ میلیون تومان گران شده است و پراید ۱۳۲ نیز از ۱۳۴ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته امروز به ۱۳۷ میلیون تومان رسیده است و پراید ۱۵۱ مدل ۱۳۹۹ نیز در حالی امروز ۱۶۱ میلیون تومان قیمت خورده است که این خودرو در آخرین روز هفته گذشته به قیمت ۱۵۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۱۶۳ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته امروز به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است.

خودرو‌های پژو نیز از افزایش قیمت‌ها در این مدت در امان نبوده اند به طوری که پراید ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۲۳۹ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته امروز به ۲۴۱ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۵ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۲۵۶ میلیون تومان قیمت خورده است و پژو پارس ساده مدل ۱۳۹۹ نیز از ۲۶۸ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته امروز به ۲۷۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۷ میلیون تومان گران شده است و این خودرو در حال حاضر ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودرو‌های به نسبت ارزان قیمت‌تر بازار نیز از این افزایش قیمت‌ها در امان نبوده اند به طوری که تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ از ۱۵۷ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته امروز به ۱۶۲ میلیون تومان رسیده است و تیبا صندوقدار مدل ۱۳۹۹ نیز در این مدت ۴ میلیون تومان گران شده است و این خودرو در حال حاضر ۱۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

در میان خودرو‌های کوییک موجود در بازار نیز کوییک دنده‌ای مدل ۱۳۹۹ از ۱۶۴ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته امروز به ۱۶۹ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۵ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۱۷۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت‌ها در سایت‌ها توافقی شد

با بالا گرفتن نوسانات قیمتی رشد روزانه قیمت‌ها در بازار خودرو قیمت‌ها در سایت‌های خرید و فروش خودرو توافقی شده است و حتی در برخی از مواقع قیمت خودرو در نمایشگاه‌ها از سایت‌ها نیز بالا زده است به طوری که دنا پلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۰ در حالی در نمایشگاه‌ها ۳۹۷ میلیون تومان قیمت خورده است که این خودرو در سایت‌ها به قیمت ۳۸۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در حالی در نمایشگاه‌ها ۳۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است که این خودرو در سایت‌ها به قیمت ۳۶۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شتاب افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو به حدی است که نمایشگاه داران نیز از رشد این چنینی قیمت‌ها در بازار متعجب شده اند.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

جدول| افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو

 پژو ۲۰۶ رکورددار گرانی

سایت تجارت نیوز نیز نوشت: لیست جدید قیمت‌ محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد که قیمت دو خودرو بدون تغییر مانده اما بقیه خودروها شامل افزایش قیمت شده‌‍اند.

کمترین افزایش قیمت مربوط به خودروی دناپلاس توربو اتوماتیک است. قیمت این خودرو پیش از این ۳۹۰ میلیون تومان بود. اما حالا قیمت آن با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۳۹۵ میلیون تومان رسیده است.

اما بیشترین افزایش قیمت مربوط به ۲۰۶ تیپ ۲ است. قبل از اعلام جدید قیمت‌های ایران خودرو، قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۲۷ میلیون تومان بود. اما در قیمت‌گذاری جدید، قیمت این خودرو بعه ۱۸۴ میلیون تومان رسیده است.

اما قیمت دو محصول هایما s5 و هایما s7 هیچ تغییری نداشته و همچنان با قیمت ۵۷۰ و ۶۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اما افزایش قیمت محصولات ایران خودرو شامل کدام خودروها شده است؟

بیشترین افزایش قیمت جدید محصولات ایران خودرو مربوط به خانواده پژو است. قیمت پژو ۲۰۶ با افزایش ۵۷ میلیون تومانی رکورد افزایش قیمت را زد.

قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در اطلاعیه جدید به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو در قیمت‌گذاری جدید است.

قیمت پژو پارس سال، پژو پارس دوگانه سوز و پژو پارس TU5 هم بین ۲۴ تا ۲۵ میلیون تومان افزایش اداشته است. در لیست جدید محصولات ایران خودرو، قیمت کارخانه پژو پارس سال ۱۶۴ میلیون تومن شده است. قیمت پژو پارس دوگانه سوز به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده و قیمت جدید کارخانه پژو پارس TU5 حدود ۱۷۱ میلیون تومان است.

همچنین قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک پیش از این ۱۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. اما در لیست جدید محصولات ایران خودرو قیمت ۲۰۷ دستی به ۲۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی ۱۸۱ میلیون تومان بود و حالا بر اساس اطلاعیه جدید ایران خودرو قیمت کارخانه این خودرو با ۳۰ میلیون افزایش به ۲۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
2
نقدینگی در کشور بسیار بسیار بالاست نسبت به سال گذشته دو برابر است پس منتظر بمانید قیمتها با این هجم نقدینگی بالاتر خواهد رفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
6
ریسی امده جلو فساد را بگیره ولی فساد ترمز بریده کسی جلو دارش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
8
پول اضافی دریافتی از خریداران ناشی از افزایش قیمت محصولات این دو خودرو ساز دولتی خرج کجا و چه چیزی می شود؟!
ن.خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
6
پس کی حقوق کارگر و کارمند ازاد میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
7
بازار رقابتی نباشه بهتر از این نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
1
6
مردم نخرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
2
آثار تحریمها و سوء استفاده دولتها از این وضعیت. ماشین 7 میلیونی رو 170 میلیون میندازن به ملت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین