کد خبر: ۷۳۶۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
اظهارات وزیر کشور سوریه درباره «امنیت زائران ایرانی»

سوریه اجازه ورود زائران را صادر کرد

وزیر کشور سوریه گفت: وزارت بهداشت سوریه اجازه ورود زائران را صادر کرده و مرقد حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در امنیت کامل است.
سوریه اجازه ورود زائران را صادر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌رضا رشیدیان _ رییس سازمان حج و زیارت _ در دیدار با وزیر کشور سوریه، برقراری و تأمین امنیت زائران ایرانی را از جمله مباحث محوری برای از سرگیری اعزام‌ها به سوریه دانست و گفت: در باره تأمین امنیت زائران از زمان ورود تا خروج (از فرودگاه تا فرودگاه) با مسؤولان وزارت سیاحه و گردشگری رایزنی‌های لازم انجام شده است.

او با ابراز خرسندی از برقراری امنیت در کشور سوریه و این‌که نظرات وزارت کشور درباره تامین امنیت زائران قابل توجه است، گفت: در ماه‌های اخیر امنیت حاکم در سوریه از شرایط مناسبی برخوردار بوده است.

وی در ادامه اهتمام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای از سرگیری اعزام‌ها را از جمله ضرورت‌ها دانست و یادآور شد: ما با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر کشورمان پروتکل‌هایی را برای سفرهای زیارتی تهیه و مدون کرده‌ایم که به طور قطع در زمان اعزام زائران تا بازگشت آن‌ها از سفر، مبنای عمل قرار می‌گیرد.

او با بیان این‌که روند واکسیناسیون علیه کرونا نیز در جمهوری اسلامی ایران مطلوب است، گفت: موضوع واکسیناسیون در اعزام‌ها و انجام تست پی. ‌سی. آر از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت در زمان اعزام و بازگشت زائران با جدیت دنبال خواهد شد.

رشیدیان افزود: در همین راستا دیداری با وزیر بهداشت سوریه برای انجام همکاری و هماهنگی بیشتر در مباحث بهداشتی ضروری در اعزام‌ها انجام می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت اهتمام به تامین و حفظ سلامت، عزت، کرامت و امنیت زائران ایرانی برای از سرگیری اعزام‌ها را از جمله اولویت‌ها دانست و اظهار کرد: مسلماً همکاری و هماهنگی مسؤولان کشور سوریه در بحث حضور زائران ایرانی و ارائه خدمات مناسب در این زمینه مؤثر خواهد بود.

وزیر کشور سوریه نیز در این دیدار گفت: بعد از برقراری امنیت در سوریه، حضور زائران برای زیارت حرم‌های حضرت زینب (س) و رقیه (س) آغاز شد، اما متاسفانه با همه‌گیری بحران کرونا پروازهای زیارتی لغو شود.

محمد الرحمون افزود: در حال حاضر با توجه به گسترش واکسیناسیون در کشورهای مختلف و نیز تمهیدات صورت‌گرفته، وزارت بهداشت سوریه اجازه ورود زائران را صادر کرده که هم‌اکنون زائرانی از کشورهای مختلف، از جمله بحرین و پاکستان به سوریه سفر می‌کنند.

وی گفت: مرقد حضرت زینب (س) و حضرت رقیه(س) نیز در امنیت کامل قرار دارد و از سفر زائران ایرانی به سوریه استقبال می‌کنیم.

وزیر کشور سوریه همچنین با ابراز خرسندی از پیگیری‌های انجام‌شده برای از سرگیری اعزام‌های زیارتی، تاکید کرد: هیچ مشکلی در ارائه خدمات مناسب به زائران ایرانی در سوریه وجود ندارد.

علی‌رضا رشیدیان شامگاه یکشنبه ١۶ آبان‌ماه به همراه هیأتی برای انجام اقدامات و تفاهم به منظور ازسرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه سفر کرده است.

رییس سازمان حج و زیارت در این سفر چهارروزه با وزرای گردشگری، بهداشت و نیز اوقاف سوریه در دمشق درباره این سفرها و مباحث مختلف مربوطه بحث و تبادل نظر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین