کد خبر: ۷۳۶۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
نخبه ‌اهوازی قربانی عمل زیبایی شد

این دختر برای احیا شانس بسیار کمی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روز گذشته دختر نخبه اهوازی که در کنکور امسال حائز رتبه ۷۰ کشوری شده بود در جریان عمل زیبایی در یکی از کلینیک‌های سطح شهر، بر اثر دریافت دوز بالایی از داروی خاص دچار سکته مغزی شد‌.
این دختر برای احیا شانس بسیار کمی دارد
آفتاب‌‌نیوز :

فرهاد سلطانی با تأیید خبر به کما رفتن دختر نخبه اهوازی در جریان عمل زیبایی اظهار داشت: دختر نخبه 19ساله‌ اهوازی که برای انجام عمل زیبایی به یکی از کلینیک‌های سطح شهر اهواز مراجعه کرده بود، به‌تشخیص پزشک خود و توسط فردی غیرمتخصص اقدام به دریافت دوز بالایی از نوعی داروی خطرناکی می‌کند که سبب پاسخ منفی بدن وی به دارو و سکته مغزی وی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، وی افزود: این اتفاق در حالی رخ داده بود که این دختر 19ساله فاقد بیماری زمینه‌ای بوده است و فقط به‌علت عدم انجام آزمایشات ضروری برای سنجش میزان توانایی بدن وی به این دارو و میزان دوز دارو توسط پزشک بوده که سبب تشکیل پرونده قضایی علیه پزشک شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: دختر در زمان حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز بستری است و به‌کمک دستگاه مکانیکی تنفس دارد که در صورت قطع دستگاه وی امکان ادامه حیات ندارد.

سلطانی بیان داشت: بیمار پس از دریافت دارو بلافاصله دچار ایست قلبی شده بود که توسط کادر کلینیک احیای ریوی می‌شود اما به‌دلیل تأخیر در رسیدن به بیمارستان و قرارگیری زیر دستگاه تنفسی دچار ایست قلبی نیز شده است و در زمان حاضر برای احیا شانس بسیار کمی دارد.

وی ادامه داد: در خصوص ادامه وضعیت این دختر جوان موضوع در دست بررسی شورای پزشکی قرار دارد و تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت وی به نظریه این شورای بستگی دارد که در خصوص تخلفات کلینیک و پزشک وی نیز کمیته تخصصی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین