کد خبر: ۷۳۷۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
معلم گفت به پدر و مادرت بگویی، باز هم می‌زنم

شکنجه دانش‌آموز کلاس اولی توسط معلمش

پدر دانش‌آموز ایلامی با اعلام این‌که معلم پسرش او را کتک زده است، گفت: ابوالفضل شب‌ها وحشت دارد، از خواب بیدار می‌شود و می‌گوید بدنم درد می‌کند و با التماس می‌گوید بابا دیگر من را به مدرسه نفرست.
شکنجه دانش‌آموز کلاس اولی توسط معلمش
آفتاب‌‌نیوز :

معلمی در روستای ریزه وند بولی از توابع شهرستان چوار دانش‌آموز کلاس اولی خود را کتک زد به نحوی که آثار کبودی روی بدن این کودک ۷ ساله کاملا مشهود است.

پدر دانش‌آموز گفت: من چوپان هستم. صبح زود احشام را به صحرا می‌برم و عصر برمی‌گردم. هفته گذشته وقتی به خانه آمدم همسرم را در حال گریه کردن دیدم وقتی موضوع را جویا شدم. گفت امروز معلم، ابوالفضل او را کتک زده و تمام بدنش کبود شده و نمی‌تواند چیزی بخورد.

او ادامه داد: دخترم کلاس پنجم است و به همراه پسرم در یک مدرسه درس می‌خواند. روز حادثه طبق روال هر روز دخترم ساعت ۱۲:۳۰ به خانه آمده بود اما پسرم حدود ساعت ۲ به خانه برگشته بود.

پدر این دانش‌آموز گفت: وقتی که به خانه آمده بود به مادرش گفته بود گرمم است. ناهار نخورده بود و فقط گریه کرده بود تا در نهایت ماجرای کتک خوردنش توسط معلم را برای همسرم بازگو کرد.

او با بیان اینکه چشم دیدن بدن کبود پسرم را نداشتم، گفت: عصر که به خانه آمدم با دیدن دست‌های کبود و متورم پسرم آرزو کردم که بمیرم، تحمل دیدن آزار هیچ کودکی را ندارم، اما باز هم به قانون تمکین کردم و روز بعد با مراجعه به پاسگاه از معلم فرزندم شکایت کردم و سپس به آموزش و پرورش شهرستان چوار رفتم و آنجا هم علیه او طرح شکایت کردم.

وی تصریح کرد: معلم آب روی دست فرزندم ریخته و با چوب زده بود، به رئیس آموزش و پرورش هم گفتم معلم حق تنبیه دارد اما شکنجه خیر. دیدن بدن کبود و متورم پسرم برایم شکنجه است.

این پدر با اشاره به اینکه پسرم شب‌ها مضطرب است و استرس دارد، گفت: ابوالفضل شب‌ها وحشت دارد، از خواب بیدار می‌شود و می‌گوید بدنم درد می‌کند و با التماس می‌گوید بابا دیگر من را به مدرسه نفرست. چنان از مدرسه وحشت کرده که از کانکس مدرسه می‌ترسد زیرا معلم گفته بود اگر پیش پدر و مادرت چیزی بگویی باز هم کتکت می‌زنم.

در پی انتشار خبر شکنجه این دانش‌آموز، اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام درباره کتک‌ زدن او توسط معلم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به موضوع تنبیه دانش‌آموز کلاس اول دبستان منتظر قائم روستای ریزوند از توابع شهرستان چوار با توجه به‌ اظهار آموزش و پرورش این شهرستان اعلام می‌دارد روز سه شنبه مورخه ۱۴۰۰/۸/۱۱ برابر تماس یکی از اولیای دانش‌آموزان روستای مذکور مبنی بر تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان کلاس اول، بلافاصله کارشناس ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مدیریت آموزش و پرورش چوار به همراه یک نفر دیگر از همکاران جهت بررسی قضیه به روستای مذکور اعزام شدند و همچنین آموزگار کلاس به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جهت توضیحات احضار گردید تا جنبه‌های موضوع روشن‌تر شود.»

اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد: «پس از آن اولیای دانش‌آموز به منظور شکایت و پیگیری موضوع به مدیریت آموزش و پرورش مراجعه و اظهار کردند که فرزندمان توسط آموزگارش تنبیه شده است. به همین سبب جلسه‌ای با حضور سرپرست و اعضای شورای معاونان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تشکیل گردید و تذکرات لازم توسط کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و حراست شهرستان به آموزگار داده شد. از طرفی کماکان قضیه از بُعد اداری در دست بررسی است و این مدیریت، روال اداری و قانونی برخورد با این موضوع را در پیش دارد و در صورت محرز شدن تخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین