کد خبر: ۷۳۷۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

برزیل ۱-۰ کلمبیا؛ صعود سلسائو به جام جهانی قطعی شد

تیم ملی برزیل با پیروزی شب گذشته برابر کلمبیا صعودش به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کرد.
برزیل ۱-۰ کلمبیا؛ صعود سلسائو به جام جهانی قطعی شد
آفتاب‌‌نیوز :

دو تیم برزیل و کلمبیا بامداد جمعه در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف یکدیگر رفتند و این شاگردان تیته بودند که موفق شدند با یک گل برابر حریف به پیروزی رسیده و با کسب سه امتیاز این بازی صعودشان به رقابت‌های جام جهانی که نوامبرسال آینده در قطر برگزار خواهد شد را قطعی کنند.

کلمبیا در حالی قدم به این بازی گذاشت که در سه بازی اخیر سه تساوی به دست آورده بود و در سوی دیگر میدان نیز تنها دیداری در یازده بازی اخیر که برزیل موفق به کسب پیروزی در آن نشده و به تقسیم امتیازات رضایت داده بود، بازی برابر همین تیم بود.

این بازی در نیمه اول بدون گل به پایان رسید تا تلاش‌های دو تیم برای باز کردن دروازه بی‌ثمر بماند. با این حال یکی از صحنه‌های مهم ۴۵ دقیقه ابتدایی بازی، اعتراض شدید نیمار به داور بازی بود. این ستاره پاری سن ژرمن از بازی فیزیک بازیکنان تیم حریف به شدت عصبانی بود و اعتقاد داشت که داور باید با نشان دادن کارت با آن‌ها برخورد کند.

این بازیکن فرصت‌هایی برای گلزنی نیز در این بازی به دست آورد، اما نتوانست از آن‌ها استفاده کند و در نهایت در دقیقه ۷۲ بازی موفق شد پاس تک گل برزیل را ارسال کند که توسط لوکاس پاکوئتا به ثمر رسید و زمینه‌ساز پیروزی سلسائو در این دیدار شد.

شاگردان تیته سلطه کاملی بر این بازی داشتند و ۶۳ درصد مالکیت توپ را به خود اختصاص دادند. آن‌ها همچنین ۱۶ شوت به سمت دروازه کلمبیا زدند که از این بین شش شوت در چارچوب قرار داشت، در حالی که تیم حریف در کل ۹۰ دقیقه تنها یک شوت در چارچوب به سمت دروازه برزیل زد.

برزیل با کسب این سه امتیاز و با ۳۴ امتیاز از ۱۲ بازی به عنوان اولین تیم از منطقه آمریکا جنوبی صعودش به رقابت‌های جام جهانی برزیل را قطعی کرد. آرژانتین در حال حاضر با ۲۵ امتیاز از ۱۱ بازی در رده دوم قرار دارد و اکوادور با ۲۰ امتیاز از ۱۳ بازی سوم است.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین