کد خبر: ۷۳۷۱۵۵
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
تمجید بی‌سابقه در تریبون نماز جمعه از دولت رئیسی و انتقاد از دولت روحانی!

صدیقی: مردم اگر خدا را در نظر می‌گرفتند به مشکلات مبتلا نمی‌شدند/رئیسی در صدد اجرای منویات نایب امام زمان است/ پرداخت حقوق کارکنان از امداد الهی است!

امام جمعه موقت تهران: اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها دو بال تقوا و ایمان را داشتند و در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند. از اول انقلاب چنین وحدت، هم افزایی و جلسات هفتگی بین قوای سه‌گانه وجود نداشته و اختلاف در مسیر و هدف ندارند| رئیسی حقوق کارکنان را می‌دهد که این امداد الهی است| تا ایشان آمدند سیل واکسن به ایران آمد| چون تولید واکسن داخلی را جدی گرفتند کاهش مرگ و میر کرونا را نیز دیدیم| مردم وقتی می‌بینند رئیس جمهور آرام و قرار ندارد، آرامش پیدا می‌کنند| در موضوع عدم ثبات قیمت‌ها اگر دست‌هایی در کار است که مشکل گرانی حل نشود که قطعا در کار است، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مردم ببینند منشأ کار کجاست و به هر قیمتی شده مسئله را حل کنند| امروز نیروهای جوان و کارآزموده وارد میدان کار و عمل شده‌اند.
صدیقی: مردم اگر خدا را در نظر می‌گرفتند به مشکلات مبتلا نمی‌شدند/رئیسی در صدد اجرای منویات نایب امام زمان است/ پرداخت حقوق کارکنان از امداد الهی است!
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه شما برادران عزیز و خواهران باکرامت و نفس ضعیف خودم را به انجام وظایف بندگی و ترک گناهان دعوت می‌کنم، گفت:‌ خداوند متعال ما را به تقوا دعوت کرده و تقوا را موجب نزول برکات آسمان و زمین دانسته است.

وی افزود: اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها بال تقوا و ایمان را می‌داشتند و خودمحافظتی در برابر نفس اماره ایجاد می‌کردند، در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما خدا را شکر می‌کنیم که به ما مهلت داد در نماز جمعه شرکت کنیم و قدر اجتماعات نورانی را بدانیم، گفت: از کسانی که در نمازهای جمعه بودند و الان نیستند یاد می‌کنیم. ما هم معلوم نیست کی اینجا یادمان کنند.

صدیقی با اشاره به تفسیر سوره مبارکه فاتحة‌الکتاب گفت: امام جعفر صادق (ع) خطاب به ابوحنیفه فرمودند آن چه سوره‌ای است که اولش سپاس خدا، وسطش اخلاص است و آخرش دعاست؟ ابوحنیفه متحیر شد و گفت که نمی‌دانم، حضرت فرمودند که آن سوره، سوره فاتحة‌الکتاب است. که اولش با حمد شروع می‌شود، وسطش اخلاص است و بخش سوم سوره دعاست.

وی با اشاره به آیه «اِهدِنَا الصَّراطَ المُسْتَقِیمَ» یادآورشد: هدایت یک برنامه عمومی حق متعال است. خدا هیچ مخلوقی را سرگردان نگذاشته و تمام کارهای خداوند هدفمند است. در هدایت الهی مقصد خداست و راه رسیدن به خدا نیز شریعت انور است. علم شریعت بر آحاد مردم واجب عینی است، در حالی که خدمت به جامعه واجب کفایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران نیز با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) گفت: امام جواد (ع) می‌فرمایند «ظاهر دنیا عزت‌ساز است، اما انسان پا به خانه برزخ که می‌گذارد در پناه تقواست».

وی ادامه داد: ای کاش رئیس جمهور عزیز ما نبودند و فکر نمی‌کردم در حضورشان می‌خواهم مطلبی را عرض کنم، اما خدا می‌داند که برای خدا می‌گویم. صدمین روز دولت سیزدهم سپری شد. در این صد روز نکاتی را لازم دیدم که به عرض همه برسانم. اولین امتیاز دولت سیزدهم و رئیس جمهور عزیز ما آیت‌الله رئیسی عشق به خدا، مکتب، امامان و ولی امر و ولی فقیه است و ما احساس می‌کنیم ایشان در صدد اجرای منویات نایب امام زمانشان بودند. دومین نکته نیز شعار عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد ایشان است و در این مدت دیدیم که ایشان ابزار لازم عدالت‌خواهی را فراهم کردند و سنگرنشینان دستگاه قضا را به قوه مجریه منتقل کردند تا مبارزه با فساد عملی شود و این حرکت موجب امید مردم است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکته سوم دولت سیزدهم جوان‌گرایی است، گفت: امروز دیدید وزیر فرهنگ و ارشاد هم خودشان جوان هستند و هم نیروهایشان جوان‌های مصمم کارآزموده هستند. چهارمین ویژگی این دولت نیز تلاش، کار متراکم و خستگی‌ناپذیری است. اگر امداد خدا نباشد کسی نمی‌تواند این گونه تلاش کند. گاهی از بعضی‌ها می‌شنویم که خانواده ایشان هم ایشان را نمی‌بینند و حتی پنج‌شنبه و جمعه‌ها نیز در سفر هستند. آنچه نمی‌گذارد ایشان خسته شود عشق به خدا و مردم است.

وی با بیان اینکه پنجمین ویژگی دولت سیزدهم تعامل با خبرگان است، گفت: یکی از برنامه‌های سفرهای ایشان دیدار با نخبگان است و همیشه نخبگان را در دستور کار قرار دادند. ششمین ویژگی آیت‌الله رئیسی و دولت ایشان انسجام بین قوای سه گانه است و از اول انقلاب چنین وحدت، هم افزایی و جلسات هفتگی بین قوای سه‌گانه وجود نداشته و امروز سه قوه ید واحده هستند و اختلاف در مسیر و هدف ندارند و برای حل مشکلات به میدان آمدند و این گونه نیست که در حل بحران‌هایی که پیش می‌آید کنار بایستند و بگویند من اطلاع نداشتم.

صدیقی با بیان اینکه هفتمین ویژگی دولت سیزدهم تأمین حقوق کارکنان دولت است، گفت: با وضعیتی که از پیش، پیش آمده پر کردن گودال‌ها کار ساده‌ای نیست و آیت‌الله رئیسی در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد که این امداد الهی است. در ارتباط با دیپلماسی بین‌المللی و تقویت ظرفیت داخلی با ارتباط خارجی نیز دیدید که قبل از ایشان گفتند واکسن را به ما نمی‌دهند، ولی چه شد که تا ایشان آمدند سیل واکسن به ایران آمد. علت‌اش این بود که به ظرفیت داخلی تکیه شد و چون تولید واکسن داخلی را جدی گرفتند کاهش مرگ و میر کرونا را نیز دیدیم. در این صد روز دولت سیزدهم تازه نفس با حضور به موقع در بحران بنزین، اعتماد عمومی را بالا برد و مردم وقتی می‌بینند رئیس جمهور آرام و قرار ندارد، آرامش پیدا می‌کنند و اکنون نیز در حل مشکل تأمین واکسن هیچ مشکلی نداریم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من درد مردم را احساس می‌کنم، گفت:‌ در موضوع عدم ثبات قیمت‌ها اگر دست‌هایی در کار است که مشکل گرانی حل نشود که قطعا در کار است، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مردم ببینند منشأ کار کجاست و به هر قیمتی شده مسئله را حل کنند. امروزه پول ملی ما ارزش‌اش را از دست داده است. شما هر چقدر هم که یارانه را بالا ببرید با افزایش قیمتی که اتفاق می‌افتد مشکل مردم حل نمی‌شود، بلکه آنچه مهم است این است که پول ملی باید ارزشمند شود. مردم نیاز دارند که مشکلات برایشان تبیین شود و به آن‌ها بگوییم در کجای حل مشکل هستیم.

صدیقی با بیان اینکه سومین مسئله عدالت‌ورزی و مهار فاصله طبقاتی است، گفت: فقر دردی است که باید آن را درمان کرد و اگر فقر وجود داشته باشد دین و ایمان از بین می‌رود. در این جهت هم امیدواریم تدبیرها به سامان برسد. مسئله دیگر نیز رفع تحریم است، اما مهمتر از رفع تحریم خنثی کردن اثر تحریم است که با تکیه به ظرفیت‌های داخلی حاصل می‌شود. این‌ها مختصر نکاتی بود که درباره صد روز اول این دولت به نظرم رسید.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به مسئله عراق گفت:‌ مسئله عراق جزو مسائلی است که برای جهان اسلام و شیعیان بسیار مهم است. دنیا برای بهم ریختن جهان اسلام و به خصوص شیعه کمر بسته است. لذا ما با گلوله جواب دادن تظاهرات مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کنیم و از دولت و قوه قضاییه عراق می‌خواهیم این مسئله را پیگیری کند. بمب انداختن و حمله پهپادی به خانه نخست وزیر عراق نیز امر مشکوکی است و ما پیگیری این مسئله را توقع داریم. همچنین مسئله انتخابات عراق نیز باید حل شود و آن را در پناه قانون مشکل‌گشایی کنند.

صدیقی در پایان با اشاره به مسئله افغانستان گفت: در افغانستان، آمریکا فرار کرد، اما توطئه‌اش فرار نکرده و اختلاف‌افکنی را در رأس برنامه خود قرار داده است. آرزوی ما اولا یک افغانستان مستقل و مستحکم است، ثانیا می‌خواهیم امنیت مرزی ما مخدوش نشود، همچنین حقوق شیعیان افغانستان محفوظ باشد و در این کشور یک دولت فراگیر با شرکت همه گروه‌ها تشکیل شود.

***

خلاصه اظهارات صدیقی:

*آقای رئیسی برخی از نیروهای خود را از قوه قضاییه به قوه مجریه منتقل کردند که نظارت ها دقیق و مبارزه با فساد عملی شود.

*روسای قوای مجریه و قضاییه در زمانی که در قوه قضاییه مسئولیت داشتند امتحان خود را از نظر مردم پس دادند و امروز نیر با هم هماهنگ هستند و امیدواریم که با اقدامات خود سبب افزایش امید مردم شوند.

*امروز در وزارتخانه‌های مختلف نیروهای جوان، کارآزموده و پرحرارت وارد میدان کار و عمل شدند و البته جوانگرایی از امتیاز خوب دولت آقای رئیسی است.

*اگر امداد خدا نباشد، کسی نمی‌تواند تا این حد شبانه روز بدود. یکی از نزدیکان رئیس جمهور می‌گفت که روزها پیش آمده خانواده، او را ندیده باشند چون روزهای پنجشنبه و جمعه‌ها را مرتب در سفرها هستند و با این همه مجاهدت و حرکت عاشقانه، عشق به خدا و عشق به مردم است که نمی‌گذارد خسته شود. اگر عشق نباشد بی‌خوابی آدم را از پا می‌اندازد. کار زیاد در سنین چهل سال به بالا سخت است اما رییس جمهوری و کابینه شب و روز ندارند.

*این انسجامی که بین قوای سه گانه وجود دارد، از اول انقلاب تا امروز بی سابقه بوده و این همدلی، هم افزایی و جلسات متمرکز هفتگی سران سه قوه را تاکنون شاهد نبودیم.

* با وضعیتی که از پیش، رخ داده، پر کردن گودال‌ها کار ساده‌ای نیست و رئیسی در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را بدون استقراض از بانکها پرداخت می‌کند که نتیجه خودباوری، توکل و امداد الهی است.

*در ارتباط با دیپلماسی بین‌المللی و تقویت ظرفیت داخلی با ارتباط خارجی نیز دیدید که قبل از ایشان گفتند واکسن را به ما نمی‌دهند، ولی چه شد که تا ایشان آمدند سیل واکسن به ایران آمد؟ علتش این بود که به ظرفیت داخلی تکیه شد و چون تولید واکسن داخلی را جدی گرفتند کاهش مرگ و میر کرونا را نیز دیدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
1
125
این هم پاسخ مردم بعد از 43 سال !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردم شهید داده و محروم. !!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
1
134
یعنی مردم خدارادرنظر نمیگیرند فقط شما خدا را درنظر دارید
بیدل
|
Hong Kong
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
1
135
از روزیکه آمدید قرار بود دنیا و آخرت ما را درست کنید بعد از ۴۳ سال دیگه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
92
سخنان آیت الله طالقانی و آیت الله بهشتی کجا و این صحبت ها کجا؟؟
حالا که مردم در این دولت کاره ای نیستند انشالله خدا مشکلات را به دست شما و آقای رییسی جمع می کند
امداد الهی هم شامل ملت می شود تا حقوق ماهی ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار آنها پرداخت شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
103
ببخشید یکی ترجمه کنه من متوجه نمیشم .الان روحانی رفته مردم خودشان باعث مشکلات شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
1
102
" آیت‌الله رئیسی در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد "
آقای صدیقی؟
کدام دولت حقوق کارمندان را بموقع پرداخت نمی کرد؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
مه لقا خانم
آق تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
92
بنده از طرف این مردم... از شما و کلیه خانم و آقایان مدیر مدبر و با ایمان معذرت خواهی می نمایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
87
رییسی که ایت الله نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
86
اقای امام جمعه دو کلمه هم راجع به استخدام شا شاداماد بگو .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
84
همین قدر که شما ها خدا را در نظر می گیرید کافی نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
1
68
اقای صدیقی شما که خودت در قوه قضاییه پست و سمت داری حق داری این همه تمجید کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
89
خدایا پناه می بریم به تو از شر شیطان...
بهاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
51
باشه خدارادرنظرمیگیریم فقط دست ازسراین حرفا ...بردارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
1
67
چندین تریبون عمومی... دست شما افتاده و هر چی...به این مردم رنج کشیده و بینوا می گوئید!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
83
الان که دیگه حاکمیت یکدست شده از امروز به بعد چون کسی نیست که کاستی ها و مشکلات را گردن او بیندازند مردم را مقصر همه مشکلات معرفی میکنند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
2
57
ببخشید همین الان که شما در مورد مشکل بی آبی مردم را مقصر می کنید مردم اصفهان کف زاینده رود چادر و خیمه زدند و میگند آبها را به صنایع و کارخانجات فولاد سازی تان ندهید و به سمت زاینده رود رها کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
58
معلومه که حسابی شمشیر را از رو بستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
49
7
متن رو بادقت بخونید تیتر رو فقط نخونید قطعا بی هدف نیست این تیتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
29
لطفاً ایشان جوری صحبت کنند که من نوعی هم متوجه شوم‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
2
23
ببخشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
50
ما شما را در نظر گرفتیم به این روز افتادیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
52
اگر ..مسعولین خدا رو درنظر میگرفتید و اختلاس نمیکردید الان وضع این نبود. ...
ناشناس
|
Poland
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
39
پس دولت و شماها چکاره اید؟ ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
1
51
منظور از نیرو های جوان و کار ازموده همون شا داماد ها هستن؟
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
48
مشکلات و معضلات خود ساخته انسان ربطی به خدا، دین و ایمان ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
17
پول نفت رو که خرج میکنه. اموال مردم به کی میرسه. کی مدیریت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
26
مردم اروپا و امریکا به همین دلیل وضع شان خوب است یا همین کشور امارات بغل گوشمان مردم هر روز در ساحل با هم شنا میکنند و یاد خدا وضعیتشون خوب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
7
چه عناوینی به خودشون میدن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
6
جل الخالق
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین