کد خبر: ۷۳۷۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵

پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز یک سیستم پرتاب موشک

ممکن است ساخت یک "سیستم پرتاب موشک جایگزین" که فضاپیماها را به مدار پرتاب می‌کند چیزی شبیه سناریوی یک فیلم علمی تخیلی به نظر برسد، اما یک استارت آپ آمریکایی گامی مهم در جهت تحقق این رؤیا برداشته و در حال تبدیل این رؤیا به واقعیت است.
پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز یک سیستم پرتاب موشک
آفتاب‌‌نیوز :

استارت‌آپ "SpinLaunch" مستقر در کالیفرنیا از شرکت‌هایی است که این ایده را مطرح و عملی کرد و ماه گذشته نیز پرواز آزمایشی نمونه اولیه شتاب دهنده زیرمداری خود را پس از قرار دادن یک پرتابه در آن و پرتاب آن به فضا، با موفقیت در نیومکزیکو به پایان رساند.

به گزارش دیلی میل، این سیستم با اتصال یک موشک به یک بازوی چرخان غول پیکر یک سانتریفیوژ مهر و موم شده و سپس چرخاندن آن با سرعت چند برابر صوت کار می‌کند. در مرحله بعد پرتابه رها شده و به سمت فضا پرتاب می‌شود و برنامه نهایی نیز این است که وسیله پرتاب رها شده به سوی مدار به زمین بازگردد تا بتوان مجددا از آن استفاده کرد.

این فناوری انرژی جنبشی به کار رفته در این سیستم به عنوان جایگزین سازگار با محیط زیست برای موشک‌های مبتنی بر سوخت در نظر گرفته شده است، گرچه هزینه‌ای که این شرکت برای طراحی آن صرف کرده، تاکنون فاش نشده است.

سیستم SpinLaunch همچنین قادر به حمل بار بیشتری است، زیرا فضای کمتری برای نگهداری سوخت موشک مورد نیاز است. موشک‌های سنتی از یک تقویت‌کننده بزرگ برای پرتاب یک وسیله از زمین به فضا استفاده می‌کنند و این به آن معناست که بیشتر جرم آن‌ها در هنگام پرتاب، سوخت است که این موضوع میزان فضای لازم برای حمل بار را محدود می‌کند.

این شرکت در تلاش است تا کاری کند که وسیله نقلیه مداری آنها در نهایت بتواند حدود ۴۴۰ پوند (۲۰۰ کیلوگرم) بار را به مدار حمل کند. آزمایش اخیر آنها نیز با موفقیت به اتمام رسید. این شرکت قصد دارد حدود ۳۰ آزمایش از این قبیل را طی ۶ تا هشت ماه آینده در فرودگاه اسپیس پورت آمریکا در نیومکزیکو انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین