کد خبر: ۷۳۷۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

عزیزی خادم: ایران به تیمی صاحب سبک در دنیا تبدیل شده

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر فوتبال ملی قرار است جایی حضور داشته باشد باید شأن‌ آن حفظ شود.
عزیزی خادم: ایران به تیمی صاحب سبک در دنیا تبدیل شده
آفتاب‌‌نیوز :

شهاب‌الدین عزیزی خادم در نشست وزیر ورزش با مسئولان ورزش جزیره کیش اظهار داشت: باید ابتدا پیروزی روز گذشته تیم ملی فوتبال ایران را تبریک بگویم و باید از همه عزیزان تشکر کنیم، مخصوصاً از آقای سجادی که همواره کمک حال فوتبال بوده‌اند. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد تا بتوانیم با اذن خدا صعود راحتی را به جام جهانی داشته باشیم. دیشب گزارشی اجمالی خدمت وزیر ورزش دادیم که نگاه فدراسیون بعد از استقرارش این بود که بتواند فضای جدیدی را برای برنامه‌ریزی تیم‌های ملی فوتبال ایجاد کند. در همین راستا برای کیش برنامه‌ریزی کردیم. در زندگی‌ام کلا دو سه بار به این جزیره نیامده بودم اما ظرفیت و پتانسیل بالای کیش باعث شد تا فدراسیون برنامه‌ریزی در راستای یک همکاری دوجانبه با نگاه توسعه‌ای داشته باشد. وقتی می‌گویم نگاه توسعه‌ای برای این است که یکی از گرفتاری‌های ما وجود آدم‌های ضدتوسعه است. به همین دلیل فدراسیون فوتبال از خرداد ماه تفاهم‌نامه برای تیم ملی فوتبال، فوتسال و بانوان تنظیم کرده تا در آینده برای مسابقات بین‌المللی و همچنین تاسیس یک پایگاه دائمی برای تیم‌های ملی در جزیه کیش ایجاد شود.

وی درباره نگاه توسعه‌ای فدراسیون فوتبال، اشاره کرد: حتما طبق معادله خودمان قدم برمی‌داریم. کل هزینه‌ها برای ساخت یک کمپ تیم‌های ملی در کیش چقدر است؟ یک، دو یا ۴ میلیون دلار؟ دیگر بیشتر از این مبلغ که نخواهد بود. قرار شد ۵-۴ زمین فوتبال احداث شود و مشکلی هم بابت هتل و پرواز در کیش نداریم. به جز زمین‌های فوتبال، فقط دو سالن که یکی برای بدنسازی و یکی برای پزشکی است باید ساخته شود. ساخت این کمپ که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود، پول چند آپارتمان در کیش است؟ تیم‌های ملی فوتبال ایران امروز صاحب برند هستند. تیم ملی فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان جهانی هستند و تیم ملی فوتبال نیز امروز به اذن الهی در رده اول آسیا و گروهش قرار دارد. امروز این تیم از رده چهلم به بیستم دنیا ارتقا پیدا کرده و به یکی از تیم‌های صاحب سبک و صاحب نام در آسیا و دنیا تبدیل شده است. فکر می‌کنم چنین فرصتی دیگر برای دولت و فوتبال ایجاد نخواهد شد، چون شخص آقای سجادی اینجا هستند و سابقه مدیریت ورزش جزیره را هم داشته‌اند. البته این موضوع مسئولیت ایشان را بیشتر می‌کند. ایشان اشراف خوبی در حوزه علمی و اجرایی دارند و ما نیز همراه ایشان هستیم. همچنین حضور آقای محمد برای توسعه مناطق آزاد و فوتبال مثمرثمر است. فکر می‌کنم باید از این فرصت تاریخی استفاده کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من دیشب هم گفتم اینکه گفته می‌شود (امکانات) اجاره داده شود، این در شأن فوتبال ملی نیست. اگر فوتبال ملی قرار است جایی حضور داشته باشد باید شأن آن حفظ شود. در این صورت با افتخار برای توسعه کیش و فوتبال قدم برمی‌داریم، چون در انتهای این داستان‌ها توسعه کشور و مردم ایران عزیز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین