کد خبر: ۷۳۷۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۱

تظاهرات شبانه سودانی‌ها علیه کودتای نظامی

تهران- ایرنا- منابع خبری جمعه شب از برگزاری تظاهرات شبانه مردم سودان در اعتراض به تشکیل شورای حاکمیتی جدید در این کشور توسط «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش خبر دادند.
تظاهرات شبانه سودانی‌ها علیه کودتای نظامی
آفتاب‌‌نیوز :

مردم در محله‌های «الشجره» در خارطوم، «الحلفایا» در شهر بحری و «ود نوباوی» در شهر أم درمان تظاهرات کردند و خواستار تشکیل دولت غیرنظامی در سودان شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «نه به کودتای نظامی» و «دموکراسی باز می‌گردد» به اقدامات «البرهان» فرمانده ارتش این کشور اعتراض کردند.

برهان پنجشنبه شب فرمان تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی جدید به ریاست خودش را اعلام کرد و محمد حمدان دقلو را به عنوان معاون خود به همراه ۱۱ نفر دیگر در این شورا منصوب کرد.

رسانه‌های خبری دوشنبه سوم آبان ماه سال جاری از وقوع کودتای نظامی در سودان خبر دادند به طوری که گروهی از نظامیان به اقامتگاه عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان حمله و او را در بازداشت خانگی قرار دادند.

همچنین گزارش‌هایی نیز در آن زمان از بازداشت چهار نفر از وزیران دولت و مشاور مطبوعاتی نخست وزیر سودان منتشر شد و منابع آگاه، نظامیان ناشناس را به کودتا علیه دولت انتقالی متهم کردند.

به دنبال این اقدام نهادهای مردمی و حقوق بشری از مردم سودان خواستند که با برپایی تظاهرات به آن اعتراض کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین