کد خبر: ۷۳۷۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

ایلان ماسک ۷۰۰ میلیون دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا ۷۰۰ میلیون دلار دیگر از سهام این شرکت را فروخت.
آفتاب‌‌نیوز :

دور دوم فروش سهام تسلا در این هفته تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که ایلان ماسک سهامدار اصلی تسلا در توئیتی اعلام کرد که در صورت تایید کاربران توئیتر، ۱۰ درصد از سهام خود را می‌فروشد.

ارزش سهام این شرکت سازنده خودرو‌های الکتریکی بعدازظهر جمعه ۱۲ نوامبر با ۳.۳ درصد کاهش به ۱۰۲۸.۸۹ دلار رسید.

آقای ماسک اوایل این هفته اعلام کرد که حدود ۵.۱ میلیارد دلار از سهام تسلا را به فروخته است. بر اساس محاسبات رویترز، او اکنون حدود سه درصد از سهام خود را فروخته است.

میزان سهامی که ایلان ماسک فروخته است، بر اساس استاندارد‌های بازار سرمایه، بزرگ‌تر از عرضه‌های عمومی اولیه اکثر شرکت‌ها بوده است.

پس از آنکه آقای ماسک اعلام کرد که قصد دارد تا ده درصد از سهام تسلا را به فروش برساند، ارزش سهام تسلا نزدیک به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد و در مجموع حدود ۱۸۰ میلیارد دلار از ارزش تسلا کم شد. با این وجود این شرکت خودروسازی همچنان ارزشمندترین کمپانی خودروسازی در آمریکاست.

فروش سهام تسلا از سوی ایلان ماسک پس از آن صورت گرفت که نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا از طرح خود برای وضع «مالیات میلیاردرها» خبر داده بودند. مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا که اکنون با ۲۸۰ میلیارد دلار دارایی ثروتمندترین فرد جهان است، در پاسخ اعلام کرده بود که «من فقط سهام دارم؛ بنابراین تنها راه من برای پرداخت مالیات نیز فروش سهامم است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین