کد خبر: ۷۳۷۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

واکنش تد کروز به اظهارات باقری کنی

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در توییتی به خبر بلومبرگ به نقل از «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که گفت ایران از آمریکا خواستار تضمین عدم خروج مجدد از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، واکنش نشان داد.
واکنش تد کروز به اظهارات باقری کنی
آفتاب‌‌نیوز :

او در این خصوص نوشت: علی‌رغم رویاهای آن‌ها (ایرانی‌ها)، طبق قانون اساسی (آمریکا) تنها راه برای تحقق آن (تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از توافق) این است که آن (برجام) را به عنوان یک معاهده برای تایید سنا ارائه کنند... کاری که بایدن از انجام آن می‌ترسد.

طبق گزارش بلومبرگ، علی باقری کنی که هدایت تیم مذاکره‌کننده ایران را در مذاکراتی که قرار است ۲۹ نوامبر در وین پس از یک وقفه چهار ماهه انجام شود، برعهده دارد، در خصوص تضمین در اظهاراتی در لندن گفت: «این یکی از مسائلی است که در دورهای گذشته حل نشد. در مذاکرات جدید، این یکی از وظایف اصلی است.

باقری همچنین در یک مصاحبه دیگر تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در دستور کار گفت‌وگوها این است که ما به تضمین‌هایی دست پیدا کنیم که از تکرار مجدد نقض فاحش یک توافق بین‌المللی جلوگیری کنیم. آمریکایی‌ها با نقض برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و تحمیل تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، صرفا به جمهوری اسلامی ایران خسارت وارد نکردند، بلکه به کشورهای دیگر عضو برجام نیز خسارت وارد کردند. چون این کشورها تعاملات اقتصادی و قراردادهای اقتصادی با ایران داشتند. همچنین آمریکایی‌ها به کشورهای دیگری که با ایران تعاملات اقتصادی داشتند، یا می‌خواستند این تعاملات را داشته باشند، به آن‌ها هم خسارت زدند. آمریکایی‌ها به یک توافق بین‌المللی نیز خسارت وارد کردند چون هر توافق بین‌المللی، یک هویت حقوق بین‌المللی دارد. آمریکایی‌ها با این اقدامشان به این توافق هم صدمه زدند و خسارت وارد کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین