کد خبر: ۷۳۷۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

تنفس هوای مطلوب طی امروز در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت طی امروز (۲۲ آبان ماه) در شرایط قابل قبول است البته در اواخر وقت با افرایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
تنفس هوای مطلوب طی امروز در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز(۲۲ آبان ماه) با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار جوی طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

کاهش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت امروز (۲۲ آبان ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و به‌ تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد، هرچند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی شنبه پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

با وزش باد مؤثر تا صبح روز یکشنبه (۲۳ آبان ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. حاکمیت جو آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی یکشنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود، بااین حال ترافیک شامگاهی می‌تواند در مناطق پرتردد تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را به همراه داشته باشد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین