کد خبر: ۷۳۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت استان البرز اضافه می‌شود

حاشیه‌نشینی یک میلیون نفری در استان البرز

وزیر کشور با بیان اینکه جمعیت زیادی از ساکنان این استان در حاشیه زندگی می‌کنند، گفت:البرز از استان‌های مهاجر پذیر کشور است.
حاشیه‌نشینی یک میلیون نفری در استان البرز
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور که امروز با هدف تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان البرز وارد شهر کرج مرکز این استان شده بود در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، با عرض تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)، گفت: امروز به منظور معرفی «مجتبی عبداللهی» و تکریم «عزیزاله شهبازی» که در استان زحمات زیادی کشیدند، در استان شهیدپرور البرز حضور یافتیم.

وزیر کشور در این نشست به تشریح توانمندی‌های مدیریتی استاندار جدید البرز اشاره کرد و گفت: استاندار جدید که پیش از این مسئولیت‌هایی در تهران را عهده‌دار بوده است؛ کمتر کار مهمی در تهران صورت گرفته که وی در آن سهیم نبوده و نقش تعیین کننده‌ای نداشته باشد.  آقای عبداللهی نقش تعیین کننده‌ای در بسیاری از کار‌ها و اتفاقات بزرگ تهران داشته است.

‌وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت استان البرز اشاره کرد و گفت: استان البرز به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی از اهمیت راهبردی برخودار است و این استان مسیر تلاقی و ارتباط دهنده ۱۰ الی ۱۱ استان کشور است و از این جهت نیازمند توجهی ویژه‌تر است.

موضوع مهاجرت از دیگر محور‌های مورد اشاره وزیر کشور در نشست مشترک با نماینده، ولی فقیه در استان البرز بوده و در این خصوص گفت: استان البرز از جمله استان‌های مهاجرپذیر در کشور است و سالانه رقمی در حدود ۱۰۰ هزار جمعیت به این استان اضافه می‌شود. بایستی ظرفیت استان برای پذیرش چنین مهاجرانی تبیین شود، ضمن اینکه باید تلاش کنیم این مهاجرت‌ها کمتر صورت بگیرد تا مردم البرز دچار مشکل و مضیقه نباشند. البته بخشی از این مهاجرت‌ها اجتناب‌ناپذیر است که برای آن ظرفیت‌های و آمادگی‌های لازم پیش بینی شود.

‌وحیدی در ادامه به حاشیه‌نشینی یک میلیون نفری در استان البرز اشاره کرد و تصریح کرد: این میزان حاشیه نشینی یک عدد قابل توجهی برای یک استان چهار میلیون نفری است که یک چهارم جمعیت آن حاشیه‌نشین باشند.

وزیر کشور به وضعیت صنایع البرز هم اشاره و اظهار داشت: در این بخش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که بنا بر گزارش‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه داشتند، ولی باز هم باید توسعه در این حوزه به صورت شتابان صورت گیرد. کار‌های استان البرز به لحاظ اهمیتی که دارد به خوبی جلو برود چرا که همجواری با تهران را داشته و اهمیت ویژه آن در باری است که از تهران می‌پذیرد و هم باری است که بر تهران می‌تواند داشته باشد و برای همین بایستی توجه بیش از پیش به این استان شود.

وحیدی در پایان برای استاندار جدید البرز در پیشبرد بهتر و مسئولانه فعالیت‌ها و ماموریت در استان آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است وحیدی وزیر کشور در ابتدای حضور خود در استان البرز، در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج حضور یافت و ضمن ادای احترام به ساحت امامزاده حسن (ع) با آرمان شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس تجدید عهد و پیمان کرد. حضور در شورای اداری استان البرز و برگزاری آیین تودیع و معارفه استاندار البرز از دیگر برنامه‌های امروز وحیدی در البرز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین