کد خبر: ۷۳۸۱۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
افرادی که حضرت معصومه را زیارت کنند، در بهشت مالک خواهند بود

صدیقی: دولت برای حل مشکلات به دعا نیاز دارد/ مردم دعا کنند

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی روز سه شنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر (س) با اشاره به این که اینجا حرم و خانه همه اهل‌بیت (ع) است، گفت: از این‌جا دل‌ها می‌تواند به همه امام‌ها وصل شود و خود امامان به ما یاد داده‌اند که هرکسی با هر امامی کار دارد به حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) بیاید.
صدیقی: دولت برای حل مشکلات به دعا نیاز دارد/ مردم دعا کنند
آفتاب‌‌نیوز :

صدیقی با بیان اینکه قرآن کریم کسانی که هدف خلقت را نفهمیده‌اند، خاسر نامیده است؛ گفت: خداوند مالک تمام عالم هستی است و در تمام امور باید اجازه دهد تا بتوانیم در ملکش تصرف کنیم، بنابراین همه ما عبد خداوند هستیم.

وی با بیان اینکه افرادی که عبودیت و بندگی را در زندگی برگزیده‌اند، خوشی‌هایشان هم عبادت است؛ افزود: پیامبر (ص) هم شوخی می‌کردند و افراد را متبسم می‌کردند؛ ولی خنده‌شان برای خدا بود، همان‌طور که جنگشان، جهادشان، غمشان و گریه‌شان برای خدا بود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال برای افرادی که فهمیدند، مقصد زندگی خدا و راه رسیدن به خدا بندگی است وعده‌هایی داده است؛ گفت: خداوند می‌فرماید؛ هر کسی عمل صالح انجام دهد و به خدا ایمان داشته باشد، ما به او حیات طیبه می‌دهیم.

صدیقی ادامه داد: حیات طیبه چشمه زلال زندگی است که از ناحیه خدا به انسان داده می‌شود و جرعه اولش معرفت خداست و هر کسی خدا را بشناسد در مقابل پروردگار خضوع، خشوع و تسلیم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای کسی که حیات طیبه دارد، مرگ معنی ندارد؛ گفت: علمی که خشیت از خدا را در وجود انسان پدید می‌آورد، مقدمه قدرت و ولایت بر عالم هستی است و حضرت معصومه (س) این‌گونه بودند.

وی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع) مهاجرت حضرت معصومه (س) و وفاتشان در قم را خبر داده بودند، افزود: حضرت معصومه (س) تمام سختی‌های مهاجرت و حوادثی که برایشان اتفاق افتاد را، با علم به مقصد انتخاب کردند و قبول کرده بودند که در این مسیر قدم بگذارند.

صدیقی بابیان اینکه حضرت معصومه (س) می‌دانستند که قرار است در قم از دنیا بروند و به خاک سپرده شوند، گفت: ایشان ماموریت داشتند که قم را «قم» کنند و این‌جا حوزه علمیه تشکیل شود و با باز شدن درب علم، درب جهاد هم باز شود.

وی با بیان اینکه کسی که حضرت معصومه (س) را با «معرفت» زیارت کند به دریای توحید وصل شده است، گفت: افرادی که با معرفت حضرت (س) را زیارت کنند، حضرت معصومه (س) به آن‌ها سند بهشت را می‌دهند و در بهشت مالک خواهند بود؛ زیرا در زیارتنامه ایشان عبارت «فله الجنه» آمده، یعنی بهشت برای اوست و این فرق دارد با این عبارت که بگویند؛ وارد بهشت می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
2
39
خدای کریم میفرمایند از تو حرکت از ما برکت
حرکت کنید به سوی مذاکره ی مثبت و
کم این مردم رنج دیده را گرفتار کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
1
25
مردم ژاپن که خداپرست نیستن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین