کد خبر: ۷۳۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۲

تاکید دالایی لاما بر احترام به اعتقادات مختلف

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دالایی لاما دیروز شنبه 31 فروردین ماه جمعیت تجمع کننده در دانشگاه میشیگان را ترغیب کرد سنتهای دینی خود را حفظ و به اعتقادات دینی مختلف احترام بگذارند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دالایی لاما دیروز طی سخنرانی خود در دانشگاه میشیگان گفت: من همواره اعتقاد داشته ام تمام سنتهای دینی مختلف دارای نیروی بالقوه فراهم کردن آرامش درونی برای مؤمنان هستند، از این رو حفظ سنتهای دینی برای فرد بسیار حائز اهمیت تلقی می شود.

رهبر معنوی بودائیان تبت اظهار داشت که وی اسلام ، مسیحیت و یهودیت را از طریق ارتباطهای فردی شناخته و خود یکی از افرادی است که این سه سنت دینی را تحسین کرده و مورد احترام قرار می دهد.

دالایی لاما رهبر معنوی بودائیان تبت است که در سال 1959 به دنبال یک قیام ناموفق و 9 سال پس از اشغال تبت توسط نیروهای نظامی ارتش کمونیست چین به هندوستان متواری شد.

وی هفته گذشته درست یک روز پس از آنکه مسیر حرکت مشعل المپیک در سانفرانسیسکو به علت احتمال برگزاری تظاهرات در مسیر حرکت این مشعل در اعتراض به رفتار چین علیه مردم تبت تغییر کرده بود وارد آمریکا شد.

تظاهرات مردم تبت در جنوب چین از روز 14مارس تاکنون ادامه داشته و برخلاف تمایل رهبران بودائی به خشونت کشیده شده است.

دیروز هنگام سخنرانی دالایی لاما در استادیوم بیسبال دانشگاه میشگان حدود 100 نفر از حامیان چین تظاهرات کردند.

سخنرانی دیروز برنده جایزه صلح نوبل 1989 نخستین برنامه از چهار سخنرانی وی در دانشگاه میشیگان بود. دالایی لاما همچنین قرار است امروز یکشنبه در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست این دانشگاه سخنرانی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین