کد خبر: ۷۳۸۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
مخالفان برجام نیز درحال تجدید نظر در مواضع خود هستند

اولیانوف: شاهد پیشرفت مثبت در مذاکرات هستیم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت، شاهد پیشرفت در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران هستیم و مخالفان برجام نیز درحال تجدید نظر در مواضع خود هستند.
اولیانوف: شاهد پیشرفت مثبت در مذاکرات هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده روسیه در مذاکرات وین، چهارشنبه شب به وقت تهران در توییتی از پیشرفت محتمل در مذاکرات آتی خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و رئیس تیم مذاکره کننده در رفع تحریم‌های ایران در توییتی نوشت: «ما شاهد پیشرفت بسیار مثبتی هستیم. چندی پیش برخی از این کشورها مخالف برجام بودند و از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای استقبال کردند. اکنون آنها توانایی درس گرفتن و تجدیدنظر در مواضع خود را در پرتو تجربه به دست آمده نشان می‌دهند. این سزاوار احترام است.»

اولیانوف این توییت را در پاسخ به توییت وزارت خارجه آمریکا در خصوص برگزاری جلسه کارگروه خود در خصوص ایران در ریاض و بیانیه نهایی آن پست کرد.

آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای مشترک خاطرنشان کرده‌اند روابط اقتصادی با ایران بعد از رفع تحریم‌ها ذیل برجام به نفع منطقه است.

ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) قرار است هشتم آذر ماه در وین دیدار و به گفت‌وگو بنشینند.

«علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده که هدف اصلی گفت‌وگوهای آتی در وین رفع تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ملت ایران است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه نیز اخیرا در پیامی در اینستاگرام نوشت: «قصد نداریم در بن‌بست‌های باقی‌مانده از گفت‌وگوهای پیشین، بمانیم. اگر طرف‌های مقابل با رویکردی جدی و مثبت وارد وین شوند، دستیابی به یک توافق خوب آن هم در کوتاه مدت امکانپذیر است.»

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکاست که بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین