کد خبر: ۷۳۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۷

پاپ برای صلح جهانی دعا می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پاپ بندیکت شانزدهم که امروز یکشنبه اول اردیبهشت ماه نخستین سفر خود را به ایالات متحده خاتمه می‌دهد،به عنوان آخرین برنامه از این سفر شش روزه از محل حملات تروریستی یازدهم سپتامبر سال 2001 دیدار و برای صلح جهانی دعا می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانس، بندیکت امروز در محل مرکز تجارت جهانی برای صلح جهانی دعا می کند و با بازماندگان و خانواده های 3 هزارنفر از افرادی که در هواپیماربایی تروریستی هفت سال پیش جان خود را از دست داده دیدار می کند.

بندیکت پس از دیدار از محل حملات یازدهم سپتامبر مراسم عشای ربانی را در استادیوم بیسبال یانکی با حضور 55 هزار نفر برگزار می کند که این مراسم دومین عشای ربانی بزرگ وی در طول این سفر شش روزه محسوب می شود.

در برخی گزارشهای رسانه ای پیش از سفر پاپ به آمریکا آمده بود پاپ هنگام دیدار از محل حوادث تروریستی یازدهم سپتامبر دعا می کند که تروریستها تغییر دین داده و قلبها و ذهنهایشان که با انزجار گره خوره رو به عشق آورند. در این دعا همچنین افرادی را که در این واقعه کشته و مجروح شدند نیز مورد توجه قرار می دهد.

نخستین مراسم عشاب ربانی در کلیسای جامع 150 ساله سنت پاتریک در نیویورک برگزار شد.

رهبر کاتولیکهای جهان در این سفر با نمایندگان پیروان ادیان مختلف دیدار و گفتگو کرد، به بازدید از کنیسه یهودیان نیویورک پرداخت و عید پسح را به آنها تبریک گفت، با قربانیان رسوایی های جنسی کشیشهای کاتولیک دیدار کرد، به سخنرانی در سازمان ملل پرداخت و طی سخنرانی خود حمایت و تضمین اجرای حقوق بشر را در کشورهای سراسر جهان خواستار شد.

رهبرکاتولیکهای جهان مراسم هشتاد و یکمین زاد روز خود را در کاخ سفید جشن گرفت و دیروز به عنوان سومین سالگرد انتخاب خود به عنوان پاپ در نیویورک به سر برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین